Optagelse på medicin

Har fulgt et af de links der har ligget i debatten til KU’s hjemmeside. Her var en statistik over ansøgninger i år… Ved ikke med odense

Adressen er her…

http://www.ku.dk/sa/optag/statistik/ans … _2004.html

Severin

Ja, jeg fandt det i mellemtiden, men satme noget skidt, at SDU ikke lægger deres online, før vi har fået svar… VI ELSKER SPEKULATIONER OG TEORETISK TÆNKNING, eller noget :shock:

[quote=“severin”:292s56cn]Er lige kommet ind i debatten.
Det er rigtigt nok at antallet af ansøgninger til Lægevidenskab på KU i år er steget.
Men… Det er antallet af ansøgere på kvote 2 der er steget. Kvote 1 ansøgningerne er faldet med 7%
[/quote]

årh, hvad??! …Og når det kun er 20% af pladserne der tildeles til Kvote 2 ansøgere på KU, så må det vel betyde at der i år er færre ansøgere til de resterende 80% af pladser ==> snittet falder eller forbliver det samme :smiley:

Nå, tak for oplysningen ihvertfald… :wink:

Hehe…jeg har gemt mine… :wink:

B:

Er du nervøs buddy?

Vedr. KU optagelses kvotentienter se flg:

http://www.ku.dk/sa/optag/statistik/kvotienter2004.asp

Kvote 1 ~ 9,7
Standby/Tilsagn fra Kvote 1 ~ 9,6

Vedr. SDU optagelses kvotentienter se flg:

http://www.sdu.dk/Adm/Studie/kotoptag/hovedtal2004.pdf

Kvotient i kvote 1 er 9,4 - stand-by kvt.9,4
Kvotient i kvote 1 for Nordmænd er 10,0 - stand-by kvt. 9,9

Vedr. AU optagelses kvotentienter se flg:

Oplyses vist først senere på nedenstående adresse…
http://www.au.dk/da/optag/statistik.htm

9.5 og 9.5 på au - fuld liste på http://www.dr.dk/nyheder/indland/articl … eID=187071

Doc G, jeg har fået afslag, 0.1 fra, snøft. Men har samtidig fået lidt “gode” nyheder ang. kvote 2 - jeg har 11 måneder at samle point i i stedet for de 7, jeg troede i starten. Så nu skal der arbejdes -
Regner med at min vej til kvote 2 bliver følgende:
6 måneders organisatorisk arbejde (lønnet)
6 måneders frivilligt arbejde som støttekontakt
3-4 måneders højskoleophold på sygeplejelinjen, der forbereder “elever, der gerne vil læse medicin i fremtiden”.

Så nu må jeg se, om alt går, som jeg vil have det til :slight_smile:

Gode råd modtages med glæde!

Jeg blev sku optaget på AU igennem kvote 2. Fatter det sku ikke helt. Fik godt nok et chok. Men hvor er jeg gladdddddddddddddddddddd.

Så Frold det kan godt lade sig gøre at blive optaget med et snit på 8,8 og 8 måneders studierelevant erhverseerfarring.

Hvor er det en fed fornemmelse at være blevet optaget. Nu skla jeg fandme være læge:o)

Jamen Tillykke… så var det godt det bare var mig der var pessimistisk - men det har jeg før været… Hellere overrasket end skuffet :smiley:

Så skal du jo lige ændre din profil så studiested bliver angivet til AU :smiley:
http://www.studmed.dk/profile.php?mode=editprofile

Tillykke til alle der er blevet optaget! :slight_smile:

B ==> Jeg håber du vender stærkt tilbage til næste år :wink: Keep reaching :slight_smile:

Jeg er kommet ind på SDU…men starter først i feb. 2005…selvom jeg til den tid vil være fyldt 20 år og 11 måneder!! :frowning: damn, føler mig lidt sent på den…Kan man intet stille op mht. studiestart? Jeg har jo ikke selv bedt om at starte i feb…kunne det ikke tænkes at der måske var nogle fra sept. holdet der ville bytte? :slight_smile:

Tillykke med din optagelse HR!
God fornøjelse med det.

[quote=“nonabel”:t2etvvvu]
Kan man intet stille op mht. studiestart?[/quote]

Skal man ikek bekræfte sin studiestart? Og kan man ikke i den forbindelse søge om at starte 1/9? Det kunne man for 5 år siden

Og til alle de nye studerende [schild=4 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=0]Velkommen til drømmestudiet[/schild]

Nonabel - Nu føler jeg mig rigtigt gammel!
Jeg fylder 23 en uge inde i 1. sem, da jeg allerede har taget en universitetsuddannelse. Er jeg oldgammel? :blink1: Hvornår er i andre begyndt?

Hej,

Jeg er 4. års medicinalkemi studerende ved Århus uni. og har gennem min uddannelse haft anatomi, fysiologi og farmakologi sammen med tandlægerne og det er også her jeg er blevet meget interesseret i en uddannelse indenfor medicin. Jeg fik desværre afslag i dag på kvote 2 ved AU, så det er temmelig surt da jeg havde håbet at den yderst relevante uddannelse jeg pt. er igang med ville have hjulpet mig mere end den har gjort.

Men altså den uddannelse gør at jeg er fyldt 23 i maj, men jeg føler ikke dette som en hindring for mig på nogen måde da jeg brænder meget medicinstudiet, så der synes jeg ikke du skal være nervøs Frederikke :slight_smile:

Frederikke og JKO ==> I 2 har jo noget med i kufferten (uni-uddannelse), så jeres alder skal I bestemt ikke være nervøse over…MEN jeg har til gengæld kun en studentereksamen og 1 års erhverserfaring og hvis jeg oven i købet skal vente i 5 måneder mere, ja så synes jeg sgu det begynder at lugte lidt for meget af “WASTE OF TIME” for mit vedkommende :frowning:

Jeg ringer til dem imorgen… :roll: :shock: :?

:bash: :doc: :bash:

:slight_smile:

Jeg var 22 år, da jeg startede i september 2002 og blev 23 år i oktober.
Nogle af dem jeg læser med, fik ændret deres starttidspunkt fra februar til september, efter at have snakket med studiesekretariatet. Så det kan du da også prøve. Bare pres dem lidt :smiley:

Da jeg startede, var der flere som var sidst i 20’erne og en enkelt på 39 år, så jeg tror ikke umiddelbart, at man bliver for gammel. Meeeen, jeg vil måske nok sige at 39 år er i den sene ende, at begynde.

Hej JKO
Har du snakket med studiekontoret om hvorfor du ikke er kommet ind?
Lægges der ingen vægt på relevant studieaktivitet?
Når det ikke har hjulpet dig med 4. års superrelevat studieaktivitet undrer jeg mig lidt mindre over at mit ene år med nano/biotek ikke har kunnet gøre det ud for studierelevant arbejde.

Grunden til jeg spørger er, at jeg selv fik afslag på kvote 2 i dag og skal til at finde ud af hvad jeg skal lave det næste års tid for at komme ind næste år.

Kristian

P.S. Til dem der føler sig gamle som 20 årige: 23 år er ingen alder (håber jeg) :stuck_out_tongue:

Gennemsnitsalderen er vel lige under de 21 på første semester, men det skal da ikke være en hindring for at man forfølger sin drøm. :!:

Selv var jeg 21 da jeg startede i sommeren 1998 - dengang den næstyngste på holdet. Ingen problemer med det, og havde bestemt ikke indtryk af at de lidt ældre havde nogen problemer med deres alder.

Jeg kan glæde jer med at jeg gennem job som underviser på andet semester i Kbh har bemærket at de lidt ældre studerende faktisk ofte har et lidt mere sundt forhold til deres studie. Selvfølgelig en generalisering da der utvivlsomt også er mange af de helt unge der forstår at læse. (og mange af de ældre der er nogen useriøse sataner :wink: )

Hvis i stadig må støve point op i jagten på en kvote 2-plads ønsker jeg jer held og lykke - og tillykke til alle jer der skal i gang med at finde ud af om det var det rette valg. :wink: