SDU kvote 2

Æv … Jeg blev ikke indkaldt til samtale… Kan det godt være fordi jeg er optaget på medicin i Århus istedet for da det er jo min første prioritet :stuck_out_tongue:
Held og lykke med testen folkens. Fingers Crossed :slight_smile:

Flatus - nej, optagelserne kører uafhængigt af hinanden, så du kunne godt være blevet kaldt til samtale, selvom Århus havde valgt at optage dig. Lige som du også kan kaldes til kvote 2-samtale i Odense, ikke blive optaget gennem kvote 2, men senere (pga. snit) optages i Odense gennem kvote 1. Forvirret? Pøj pøj!

oh va underbart! Är också kallad till samtal, den 22 maj! :smiley: Spännande!! Är det någon som vet ett billigt och bra ställe att bo på i närheten? Ser fram emot det så himla mycket!!

Ved det godt sina :wink: det var bare en joke, men ellers tak :slight_smile:

her er en link til en anden thread/ tråd:

http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13864 … e+kollegie

og der skriver spurs_hot:

[i][b]Hej Anna

Jeg kan prøve at hjælpe dig lidt med kollegiedelen. Der er en central opskrivning til kollegier i Odense ( vist nok lige som i kbh ). Du kan finde kollegiebeskrivelserne her:

http://www.kollegieboligselskabet.dk/dk … 5&Itemid=6

Bikubenkollegiet er et helt nybygget kollegie, som er super lækkert. Det er meget moderne og lidt “kunstagtigt”. Det ligger midt i centrum og man kan gå ned i Munke mose på 5 min. Munke mose er et grønt område i Odense C. [/b][/i]

Held og lykke Staffy =)

Flatus:
Jeg tror personen har ment i forbindelse med optagelsesprøven…
eller er det mig der har misforstået…?

hehe ja… tänkte i första hand i samband med proven! Men det kan ju alltid vara bra att börja spana efter lägenheter redan! :slight_smile: tack!

Bilig overnatning i Odens.
Prøv
http://www.cityhostel.dk
Det ligger lige ved banegården, så mere centralt i byen findes næsten ikke.

Tack, det ser bra ut!

LOL
ej jeg skal arbejde lidt mere med mit svenske (mere TV4 og SV1) hehe… Sådan er det når man bor i west jylland :stuck_out_tongue: Der er langt til sverige herfra :wink:
Undskyld staffy jeg misforstod :slight_smile: det er da godt vi har nogle skarpe vågne mennesker her på siden :wink:
Men det er faktisk smart at søge ind på et kollegie værelse i god tid, selvom man ikke er garanteret optagelse… det er ikke bindende og det er faktisk for sent nu hvis man forventer et studiestart i september. Jeg har søgt om et kollegie værelse i et år nu i århus og er stadig nr. 10 i køen… så det er bare om at komme igang :stuck_out_tongue:

Er der nogen som ved hvornår vi får resultatet af samtalen og testen? Bliver det i løbet af juni eller må vi vente helt til 28. juli?

Inger

Hvis du har benyttet dig af selvbetjeningen kan du klikke på info. Der står alt om hvornår du får svar på din optagelsesprøve. :shock:

[quote=“Inger”:3olrjeil]Er der nogen som ved hvornår vi får resultatet af samtalen og testen? Bliver det i løbet af juni eller må vi vente helt til 28. juli?

Inger[/quote]

I får svar senest 14 dage efter samtalen mener jeg. Både pr. brev og via selvbetjeningen.

Tak for svaret! Det er jo meget rart at vide hvor længe vi skal vente på beskeden.

Jeg har selv kigget på selvbetjeningens info, men kunne ikke finde en dato eller lignende på hvornår de giver os besked, kun om alt muligt andet vedr. samtalen og testen.

Inger

Hej Inger,

Inde ved selvbetjeningen, under “INFO” og derefter under “Medicin” er der er et slags skema vedr. optagelsesproceduren og status for optagelse.

I en af disse rubrikker står følgende:

[i]I uge 24 vil oplysning om resultat af samtalen og multiple-choice test være tilgængelig med følgende svarmulighed:

  1. tilbud om plads i kvote 2
  2. ventelisteplads i kvote 2
  3. ikke optaget i kvote 2. Din ansøgning vil automatisk, blive vurderet i kvote 1, hvis du har en adgangsgivende eksamen.[/i]

/Lilje :slight_smile:

Det rigtigt man får svar ca. 14 dage efter samtalerne. Men det er kun dem, som får at vide de er sikret en plads, som rigtigt kan bruge det til noget. Resten (dvs. dem der er kommet på venteliste) må vente til den 28. juli, på at få svar på om man er kommet ind eller ej.

Jeg tror faktisk først man får svar efter tre uger…det fik jeg i hvert fald da jeg søgte ind gennem kvote to på SDU. Det er det der er så dejligt ved SDU at man ikke skal gå og vente helt til den 28. juli før man får svar…

Men held og lykke til jer allesammen og husk at tænke igennem hvad jeres svage og stærke sider er, for det bliver der spurgt om til samtalen, og vær jer selv. Samtalen er egentlig meget hyggelig…

:slight_smile:

jubii!!! jeg er blevet kaldt til samtale d. 22. maj… nu krydser jeg bare fingre for at jeg kommer ind…

Tillykke alle dem som skal til samtale… Jeg skal selv d. 16. Vil ønske at vi alle ku starte så der ikke er 175 skuffede… :frowning:

Hejsa!

Er der nogen af dem som der har været til kvote 2 samtale ved SDU igår d.16 maj der evt. har lyst til at dele nogle af deres erfaringer med os der skal op henholdsvis imorgen d.18 også d.22? :roll: Vil meget gerne høre hvordan det er gået og om der er noget vi især skal være forberedte på… :blink1:

På forhånd mange tak :wink:

/Lilje :up:

Hej

Jeg var til samtale i tirsdags og det gik stille og roligt. Hvis du har læst hvad der ellers er skrevet på denne tråd, så er der ikke noget nyt. Testen var noget lettere end jeg havde regnet med, så den skal du ikke være bange for og så får du også masser af information når du kommer omkring samtalen. Bare tag den med og ro vær dig selv, mere kan du ikke gøre.

Held og lykke med det!

Inger