SDU kvote 2

Vil lige pointere at langt færre end 175 vil blive skuffet, da en del af de der får tilbudt plads i første omgang vil være at finde højt oppe på listen af de optagede elever på henholdsvis Århus og Kbh Uni. hvor de fleste har første prioritet… Så går faktisk udefra, at hvis man er nr. 147 i Odense, så er man næsten garanteret plads pr. 28 juli…

Held til alle under optagelserne… Mit eneste fortrydelse under samtalerne d. 16 var at jeg var for overforberedt og virkede til tider makinisk… Hvilket kan betyde at man taber noget af ens personlighed… SÅ VÆR JER SELV…

Abdi

Resultatet af test og samtale er nu på SDU selvbetjening!

Har lige fået at vide at jeg har fået en studieplads :slight_smile:

jo takk… fik også et studieplads…

tillykke til alle der optaget på medicin i odense…

abdi

Kom også ind… Tillykke til jer andre som er optaget ved syd dansk universitet

Syddansk… :slight_smile:

Får man veta vilken plats man ligger på i väntelistan? =\

Nej man kan ikke få oplyst hvilket nummer man har på ventelisten… Men Held og lykke

Så vidt jeg ved bliver 125 optaget via kvote 2 og resten 175 kommer på venteliste. Jeg tror faktisk ikke at der er nogen der direkte har fået afslag på deres ansøgning. Dem å¨venteliste må jo så håbe på at de første 125 takker nej og så skal de sidste 50 krydse finger for at der yderligere er 50 fra dem på ventelisten der også takker nej.

Det er rimelig mange der skal blive optaget på en højere prioritet eller bare takke nej. Så er der selvfølgelig alle svenskerne/nordmændene der bruges en masse tid på, de takker måske ikke engang nej, de møder bare ikke op, de er blevet optaget i Sverige eller Norge. :x:

Er net selvbetjening lukket ned for jer andre…??? Jeg har nemlig prøvet siden fredag at komme ind men forgæves :frowning:

Jeg mener at der er 3 grupper: de som tilbydes en studieplads, de som får afslag og de som muligvis kan få en plads (venteliste). De som får afslag er de som er allernederst i listen og derfor får de afslag fremfor en venteliste-plads. Tror det er så de er pejlet ind på hvor ekstremt heldige de skal være for at få tilbudt en plads jo, fremfor at de får en venteliste plan hvor de ikke ved om de står øverst eller nederst i den…

!!!

  1. Der bruges ikke mere tid på norske/svenske kvote2-ansøgninger end de danske… Dvs karakterene skal regnes om, men bortset fra det, er processen den sammen som for danskerne i kvote 2.

2)Efter som jeg har forstået det, så mister man pladsen automatisk hvis man ikke takker ja inden svarfristen… Hvis de er optaget i hjemlandet, så takker de nok ikke også samtidig ja til pladsen her i Dk… Hvis de takker ja til pladsen og så ikke møder op, så er det ikke fordi de er nordmænd/svensker - men fordi de er mennesker med mangel på respekt for alle dem som har arbejdet for at de skal få en plads - og ikke mindst overfor alle dem på ventelisten - desværre findes sådanne mennesker også blandt danskere!

3)Jeg havde sgu håbet dette var en holdning/diskution som efter mange og laaaaange debatter her på studmed.dk, var lagt til side for saglige argumenter…

min gode ven mads er kommet ind på sdu - det er jeg også glad for - tillykke :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

ang. ovenfor…

ren nysgerrighed - har din gode ven mads fået svar fra SDU??

Hvis ja - hvor? brev, eller selvbetjening? Går nemlig selv og venter… :slight_smile:

Du kan se inde på SDU’s hjemmeside om du er kommet ind. Det er under optagelse - selvbetjening, og så skal du bruge den kode du har fået sammen med brevet der bekræftede modtagelsen af din ansøgning.
Held og lykke :slight_smile:

nemlig :c8l:

Siden fredag prøvede jeg forgæves at logge på selvbetjeningen igen og igen dog kun få at se :“selvbetjeningen er midlertidig ude af drift”
MEN i dag langt om længe efter en frygtelig ventetid kunne jeg se at jeg er blevet OPTAGET :smiley:

Jeg har aldrig været så LYKKELIG i mit liv!! 1000 tak til alle jer på studmed.dk som har været en stor hjælp med råd, tips, hjælp, ideer og først og fremmest svar på de alverdens spørgsmål som vi kommende stud.med’er har plaget jer med! :stuck_out_tongue:
Ja 1000 tak fordi I gider at bruge lidt af jeres kostbare tid på at hjælpe andre :slight_smile:

Stort Tillykke til alle jer andre som også har fået en studieplads! :smiley:

Mvh,
Lilje