SDU kvote 2

Vel for at spare tid og derved minimere antalet af ansøgninger de skal læse igennem og evt. kalde til samtale.

Karaktere er jo en nem måde at grovsortere på…

Jeg tror desvaerre ikke at det er tilfaeldet med mig… :cry:

Jeg har nemlig haft ringet til SDU og deres begrundelse var, at der havde vaeret andre, der var mere kvalificeret og motiveret…!!
Synes bare ikke at det passer, men ved det jo ikke… Det kommer vel ogsaa an paa, hvilke mennesker der laeser levnedsbeskrivelserne og hvad de synes.

Men taenkte paa, kan det maaske ha’ noget at goere med at jeg KUN er 85’er? Jeg kender to, der er indkaldt til samtale (begge med et snit paa 9,3 som mig!) og den ene af dem er 83’er og den anden 84’er. De har heller ikke lavet vildt meget mere end det jeg har lavet, saan cirka det samme…

kan man ikke engang få en standby plads på SDU med 9,3 længere?

Til Sunshine:

Jeg kom ind i 2001 på SDU med 8.9 kvote 1
Det er ikke umuligt…

Standbypladsen uddeles jo i kvote 1 og således udelukkende på baggrund af gennemsnittet. Derfor kan man ikke på nuværende tidspunkt sige, hvad snittet for en standbyplads vil være! Men der er ingen sammenhæng mellem ikke at være indkaldt til samtale (som er en vurdering i kvote 2) og ikke at få en standbyplads.

Der er mange studerende, der startede på SDU i februar, der er 85’ere, så jeg tror ikke, det er derfor… Men man kan jo så selvfølgelig tænke over, hvor mange af dem, der er kommet ind via kvote 2! Meget groft sagt kan man jo sige, at de ældste kommer ind til september og er kvote 2’ere, mens de yngste starter i februar og er kvote 1’ere.

Hehe naej det er jeg sq godt klar over, men sidst jeg tjekkede SDU’s kvoter var standbypladsen pågældende år 8,9, synes derfor det var grov at sunshine nærmest var opgivende med et snit på 9,3, undrede mig såmænd bare over det var steget så meget

jeg forstår ikke helt det selvbetjening… hvor og hvad gør man?

Samtalerne er overstået!

okay, tak! 9,1 er sgu ikke nok, på nogle af de 3 steder! :frowning:

9.1 … hmm … det kommer jo an på resten af ansøgerne …

Jeg fik selv tildelt en stand-by plads i 1999 med et snit på 8.6 …

Så det kan lade sig gøre selv om man ikke er den store karakter-stræber :wink:

Bump Bump … 9 dage tilbage til at få svar fra sdu om kvote 2 ansøgere bliver indkaldt til samtale… for at undgå at starte et nyt thread håber jeg at dette thread vil blive benyttet for at stille spørgesmål om multiple choice, samtale og andet kvote 2 relateret optagelse på sdu…
Jeg har endnu ikke fået noget at vide om det hverken i form af et brev eller på nettet… er der nogle K2 ansøgere her der har fået et svar ?
Good Luck all.

Hej Flatus, you’re back! Troede ikke du gad vente et år!
Held og lykke til dig! :stuck_out_tongue:

Jeg kender en del af dem, som vurderer levnedsbeskrivelserne og en del af dem er absolut chokerende dårlige. Folk som vil være læge fordi de skal overtage praksis, folk som bruger tid på at forklare forskellen imellem et lysmikroskop og et elektronmikroskop, folk som ikke har sat sig ind i studieordningen på SDU o.s.v :roll:

Men dem er du vel ikke en af ? :oops:

Ej men ved du hvad hehe …
Medicin studiet er nok det studie jeg altid har drømt om at komme ind på… Men jeg er en fighter og jeg skulle absolut prøve en sidste gang denne gang hehe :slight_smile: det lover jeg… det der er sket siden sidste år er at jeg har fået et mere studie relevant arbejde end det jeg havde sidste år ( sidste år mcdonalds nu pædagogmedhjælper).

[quote] Jeg kender en del af dem, som vurderer levnedsbeskrivelserne og en del af dem er absolut chokerende dårlige. Folk som vil være læge fordi de skal overtage praksis, folk som bruger tid på at forklare forskellen imellem et lysmikroskop og et elektronmikroskop, folk som ikke har sat sig ind i studieordningen på SDU o.s.v

Men dem er du vel ikke en af ? [/quote]

Hehe hmmm nej tror ikke jeg er en af dem hehe. Jeg har læst mange af de levendsbeskrivelser der blev postet her på siden og jeg benyttede mig af al de råd til det man skal skrive og det man ikke skal skrive. så… der er ikke noget med elektromikroskoper her =)

Det der fik til at sige nej tak til elektroinginiør studiet i aalborg var nok at min nabo som havde et noget lavere snit end mig ( min på 9, min nabos på 8,1), men et studie relevant arbejde ( pædagogmedhjælper, vikar i plejehjem) kom ind på medicinstudiet i KBH. Han blev ikke engang kaldt ind til samtale på SDU :roll: så hans levedsbeskrivelse imponerede ikke dem på sdu men dem på ku :slight_smile:
det gav mig ektra motivation til at søge engang til… ( bare rolig det skrev jeg ikke i min levendsbeskrivelse) :wink:
så vi får se i år.
Det bliver meget spændende :slight_smile:

Yeeeeeeeees sir :slight_smile: :slight_smile: yeehaaa

Har lige vaeret inde paa selvbetjeningen.

Er blevet inviteret til samtale d. 18. maj. I aner ikke hvor lykkelig jeg er :slight_smile: Kan ikke beskrives med ord.

Held og lykke til jer og mig :slight_smile:

Wohuu, er også blevet kaldt til samtale :smiley: Tillykke til alle Jer andre der også skal ind og snakke med dem.

Er der nogen der kan fortælle lidt om testen man skal tage?

Mvh,
Mike

Jeg har også lige chekket og er også inviteret til samtale og test d. 16 maj :smiley:

Jeg er vildt glad og håber også at I andre er kommet igennem

Inger

Testen er meget uskyldig og tæller ikke voldsomt meget i den samlede bedømmelse. Der er spørgsmål om “alt” inden for eksempelvis historie, kultur, almen viden, logik, politik osv. Det kan være lidt svært at forberede sig på den, men har man - gennem flere år - fulgt rimeligt med i aviser, nyheder osv., så er meget nået.

Det lyder ikke så slemt - minder den om den test ansøgerne til journalist-studiet tager? (http://www.journalistuddannelse.dk/opta … paratA.htm)

Mvh,
Mike

Mike - ja, det gør den. Måske lidt mere historisk / præget af - tillad mig - ligegyldig viden… Men jeg havde taget journaliststudiets igennem årene (bare for sjov) og havde ca. samme antal rigtige i SDUs, som jeg i gennemsnit havde i jour’ernes.