Kvote 2 tråd 2021 unitest

Jeg har også søgt en anden uddannelse og fået svar. Ikke godt at vide hvornår den kommer hvis man kun har søgt medicin!

1 Synes om

Har også søgt anden uddannelse udover medicin på SDU og fået svar. Går ud fra det er den samme score jeg vil få til medicin i næste uge? Jeg har kun været til en prøve ligesom alle andre.
Der har aldrig været forskellige tildelte Unitest scorer mellem uddannelserne vel?

Søgt andre uddannelser som har haft en unitest eller hvordan?

det den samme score der bliver brugt til alle uddannelserne du har søgt

1 Synes om

Kan lige så godt starte her - Jeg har søgt medievidenskab på SDU, og har fået en score på en sølle 43,67… Det lyder hvert fald virkelig lavt, men har ikke rigtig nogen idé om det

1 Synes om

Nøjagtig - scoren er den samme :).

1 Synes om

Hvordan gik det og har du lyst til at dele din score med os andre?

Det er så underligt at man får en mail, hvor der står at der er svar fra unitesten, og når man så logger ind er der intet :joy:

1 Synes om

grænsescoren på medievidenskab var 40 sidste år

1 Synes om

Tror ikke du skal være helt “skuffet” over dit resultat … sidste år på medievidenskab på SDU var grænsescoren på 40 (i følge SDUs hjemmeside), hvor den ved medicin var på 57,33. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne 2020 med 2021, men det er da i hvert fald en okay målestok, så man har en lille smule fornemmelse over, hvordan det er gået. :slight_smile:

2 Synes om

Betyder grænsescoren, at den person der havde det laveste resultat, af dem der blev optaget, var på 40?

2 Synes om

Lige præcis, samme princip som adgangskvotient :relaxed:

1 Synes om

Skidegodt, fik 73 så tror den er hjemme for medicin på SDU for mig. Men der er også kvote 2 AU hvor jeg er endt på fagsnit 10,86. Og så er der også KU kvote 2 hvor jeg også har været så heldig at gå videre. Begge er højere prioriterede end SDU. Har ingen chance i Kvote 1 nogen steder.

Så ved ikke helt om min score kan bruges til noget for andre ansøgere ift. snittet i år :sweat_smile:
Men tænker lige at jeg vil dele hvordan jeg har forberedt mig:
Købte dette GMAT sæt: GMAT Official Guide 2021 Bundle • Se laveste pris nu, hvor jeg har taget en 40 blandede kvantitative / kritisk tænkning spørgsmål hver dag to måneder op til prøverne, og så til sidst i ugen op til simuleret en prøvesituation 3 gange. Der var en anden tråd fra sidste år på studmed hvor der var en der anbefalte sættet også, kan ikke lige huske hvem. Der er nogle koder i bøgerne som låser en hjemmeside op hvor man kan blande tusindvis af spørgsmål, og det er gennem dette at jeg har øvet mig. Har næsten ikke rørt bøgerne faktisk.
Har ikke taget Unitest før, men føler at jeg var godt rustet til prøven som slet ikke var ligeså svær som de opgaver lærte at løse med GMAT. Sælger gerne mine egne bøger nu hvis der er nogen der regner med at tage prøven næste år :))

2 Synes om

I smell lieeeeeeees…

Jeg har fået 62,67. Er det godt eller dårligt? Har godt nok søgt ind på jura, men ved ikke om tallet generelt set er godt nok.

1 Synes om

Sidste års var 48,67 for jura, så jeg vil næsten tro du er inde :))
Taget herfra: Optagelsestal SDU Odense

1 Synes om

Det er jeg da glad for at høre:)) Så håber jeg da ikke, at det ændrer sig for meget i år.

Hej Jonis,

Hvor bor du henne? Jeg overvejer kraftigt at søge næste år, så jeg vil gerne købe bøgerne :-)!

Mvh
Jonathan

Jeg har fået 51.33 så kommer ikke ind på medicin i år, men har også søgt klinisk biomekanik, nogen som ved, hvor meget grænsescoren var for biomekanik sidste år?

Sidste år var grænsescoren for biomekanik 46.67