Kvote 2 tråd 2021 unitest

Hej Leelo,

Må jeg spørge hvordan du har modtaget karakterer som kan påvirke dit gennemsnit, hvis du allerede har en kandidat i bagagen :-)?

Ydermere, hvordan kan man forbedre sit gennemsnit i et år?

Held og lykke med det hele :)!

Det er mig der er upræcis i formuleringen: det er fagsnittet til kvote 2 jeg taler om.

Jeg har kunnet supplere de fag og niveauer jeg ikke allerede havde (sproglig STX) og taget selvstudieeksamener derudover

Jeg er helt ny i alt det her. Fagsnit, hvilke bliver der brugt der? Og skal den være noget bestemt for at have en chance?

På AU (og normalt SDU) vurderes der i kvote 2 på et gennemsnit af relevante fag, kombineret med uniTEST (og på SDU: MMI)
Det hele kan læses om på deres hjemmesider.
AU vægter fagsnit og uniTEST 50/50, men i år dog relevante kvalifikationer i stedet for uniTEST.

Fagene er:

Dansk A
Engelsk B
Matematik A
Fysik B
Kemi B
(Eller evt. bioteknologi kombineret med fysik eller kemi i stedet for det ene af de to fag)

Fagsnittet beregnes ved først at udregne de enkelte fag, derefter det samlede snit, fx sådan:

Dansk, mundtlig årskarakter: 7

  • skriftlig årskarakter: 10
  • mundtlig eksamen: 12
  • skriftlig: 10
    Delsnit: (7+10+12+10)/4 = 9,75

Engelsk, mundtlig eksamen: 12

  • skriftlig: 10
    Delsnit: (12+10)/2 = 11

Matematik, mundtlig eksamen: 10

  • skriftlig: 10
    Delsnit: (10+10)/2 = 10

Kemi: 7

Fysik: 10

Fagsnit: dansk + engelsk + matematik + kemi + fysik: (9,75+11+10+7+10)/5 = 9,55 → oprundes til 9,6

1 Synes om

Er jeg den eneste som er træt af, at vi stadig ikke har fået resultat? Jeg vil så gerne vide hvordan det er gået og kan snart ikke vente længere!

1 Synes om

Er inderligt også træt af det… synes det er virkelig træls, da vi også snart skal til at søge ind…

Jeg skrev til SDU og spurgte hvornår man kunne forvente et svar. Svaret lød, at de gør deres bedste for at få det op i morgen, d. 1. juli, men ellers er der en chance for at det først bliver i næste uge… jeg vil bare så gerne vide besked nu, også mht. bolig osv.!!

Hvad! Ej, hvor jeg ærligt talt synes, det er for dårligt af dem, at det ikke allerede ligger der - og hvis de så ikke engang overholder den dato, de har haft meldt ud længe?

Er jeg den eneste, der har svært ved at forstå, hvordan det i det hele taget kan tage så lang tid? De behøver jo ikke bruge arbejdstid på at læse og bedømme besvarelser - det hele er foregået online, og enten har man svaret rigtigt eller forkert. Jeg ved godt, at ens score ikke er lig med antal rigtige, og at den ikke er helt så ligetil, men alligevel… Hvordan kan det tage flere måneder?

1 Synes om

Jeg kan sagtens forstå at i gerne vil vide hvordan i har klaret jer, men gør det jer overhovedet klogere? Får i ikke først endeligt svar på om i er optaget eller ej d. 28. juli ligesom alle andre? Eller har jeg misset noget?

2 Synes om

Jeg tror endda at det er en computer/et program som udregner ens score…
Jo, vi får først endeligt svar på optagelse d. 28. juli, men ud fra sin score fra unitest har man i hvert fald en ide om, hvor gode ens chancer er.

3 Synes om

Ja, præcis min tanke…
Nå, jeg kan se, at de har opdateret siden nu. Lige rettet “senest” til “tidligst”. Så det er jo super :sweat_smile:

1 Synes om

Ej men altså synes virkelig at det er dårligt stil… fik også snakket med en af vejlederne, og vedkommende mente også at deres ledelse er ikke ligefrem den bedste… synes virkelig at det er træls, jeg har ikke engang søgt på de andre uddannelser endnu, fordi jeg ikke ved, hvordan min score ligger… Og er helt enig med Julie, for jeg skal også til at søge bolig osv…:weary::weary:

Har de nu igen lavet om til tidligst fra senest!? Ej men altså er så tom for ord…

Da jeg havde afsluttet testen sagde min “eksamensvagt” at jeg kunne forvente svar i slut maj/start juni. Og da jeg ringede derinde i starten af juni, sagde de at de desværre måtte rykke det til slutningen af måneden. Og nu er det bare endnu senere :-1:t3:

Jeg stillede nemlig det samme spørgsmål og fik det samme svar af min eksamensvagt… synes virkelig at det er dårligt af dem… altså KU har for længst meldt det ud…

Jeg tror de har enormt travlt på SDU. Jeg snakkede med en derovre i går (om noget andet end unitesten), og der nævnte hun at de simpelthen knoklede lige nu. Hvad jeg kunne forstå, så var der rigtig mange der søgte ind som skulle til en sygeeksamen til august, og det medførte lidt ekstra arbejde.
De gør det nok så hurtigt de kan :hugs:

De snakkede noget om at de skulle nedbryde nogle store filer for at aflæse et eller andet i forhold til Unitest - tålmodighed er en dyd :slightly_smiling_face:

Resultatet er kommet

3 Synes om

Jeg har ikke fået det endnu, hvordan gik det med dig?

Jeg har også fået mail med at der er kommet svar!

Man har åbenbart kun fået svar, hvis man har søgt andet end medicin. Hvis man har søgt medicin, får man først svaret i næste uge…

1 Synes om