Kvote 2 tråd 2021 unitest

Fik 50, søger ind på integreret design, håber det er nok🔥

2 Synes om

Tror I, at grænsescorerne til unitesten vil ligge højere eller lavere end sidste år, nu når fagspecifikke test ikke tæller med?

MMI’en var heller ikke med sidste år - så 2020 og 2021 er liiiidt sammenlignlige - dog har jeg hørt, at der er flere, som søger ind via kvote 2 på medicin i år, så forventer, at den stiger lidt i forhold til sidste år. :slight_smile:

1 Synes om

For medicin var der heller ikke fagspecifikke test sidste år, så omkring 57 er meget sandsynligt. Dog var der 9% flere kvote 2 ansøgere på medicin-uddannelserne i år. (kilde: Medicin overhaler pædagoguddannelsen i kvote 2-ansøgninger)
Den 5. juli ved vi hvor mange der har søgt kvote 1. Derudfra vil vi se om den samlede mængde ansøgere rent faktisk er steget med de 9%, eller om det bare er flere kvote 1 ansøgere som “paranoidt” har søgt kvote 2 også. Det blev forudset at der ville blive givet højere karakterer i år grundet aflyste eksamener. (Gymnasieelever vil sandsynligvis få højere karakterer end normalt til sommer: »Det er unfair og paradoksalt«) Det kan betyde at der er en større pulje der kvalificerer sig til kvote 2 i stedet for kvote 1. Tror det rammer de 60 for medicin i år.
_

@fervors jeg er fra Aarhus, sender dig lige en besked

1 Synes om

Hej tak for svar. Kender du noget til klinisk biomekanik? - tænker om det er en god ide at starte på den og søge ind på medicin igen til næste år.

Jeg har fået 62 point og har søgt både klinisk biomekanik og medicin, håber virkelig ikke at medicin overstiger de 62 :crossed_fingers:t3:
Men jeg har ikke fået nogle kommatal eller noget, der står bare snittet af resultatet er 62 - står det også sådan ved jer?

Har du søgt andet end medicin?

Tænker i, at jura kommer til at stige meget?

Mit var et kommatal. Så dit snit ligger jo så “bare” på 62 ligeud.

Hej jeg fik 46, men jeg vil læse farmaceut, hvor gode ligger mine chancer??

Følger lige med her. Jeg har både søgt jura og erhvervsjura. Jeg fik scoren 46. Hvor gode tror i min chancer er?

2 Synes om

kender ikke så meget til uddannelsen men har hørt at man kan få en del merit hvis man skifter fra klinisk biomekanik til medicin på sdu

2 Synes om

Grænsescoren på jura var sidste år 48.67 og på erhvervsjura var den på 38.67

1 Synes om

Hvad med farmaci? Ved dy noget om det?

Via det her link kan man se samtlige grænsescorer samt adgangskvotienten fra sidste år på alle sdu’s uddannelser :slight_smile: Optagelsestal SDU Odense

Hvem mangler ellers at få svar? Tror vi får i morgen, ser frem til #RipKand.Med

2 Synes om

Så hvis jeg ikke kommer ind på jura, har jeg så stadig mulighed for at blive optaget på erhvervsjura?

1 Synes om

Svaret er kommet, hvis nogen ikke har tjekket :slight_smile:

Jaa! Jeg fik 60 point, hvordan gik det med dig?

1 Synes om

62,33 point. Jeg havde egentlig forventet lidt mere, da jeg har været til unitest tidligere, hvor jeg fik en noget højere score. Så jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal have det - håber selvfølgelig bare, at det er nok :slight_smile:

Hvordan er det gået jer andre?

2 Synes om