Kvote 2 tråd 2021 unitest

Hvor i Jylland er du fra :)?

Er fra Ribe :slight_smile: hvad med dig?

Husk at scoren fra uniTESTen ikke afspejler antallet af spørgsmål med korrekt svar, ej heller en procentsats. Der står et sted - jeg mener det er på AU’s site - at der anvendes et kompliceret pointsystem til at beregne scoren.

Jeg går også selv og venter, og har en del overvejelser disse dage, da jeg har AU som stærk 1. prioritet af forskellige grunde; job, bolig, familie, nul SU (har en kandidat i forvejen), men i går modtog de sidste 3 skriftlige karakterer, der nok desværre placerer mit gennemsnit for lavt til AU i år.

Jeg har været så heldig at få dispensation fra kandidatreglen, men den gælder kun for 2021 og der er ingen garantier for at jeg ville kunne få det igen næste år, hvis jeg vælger at supplere/karakterforbedre i yderligere et år for at komme ind på AU i stedet for SDU eller Aalborg.

Men pendle til SDU? Det er godt nok langt synes jeg, og mange år at indlægge sig selv til.
Er så træt af (og uforstående overfor) at AU droppede at vurdere på uniTESTen i år, for jeg har følelsen af den gik godt.

Pøjpøj til jer alle - håber snart vi får et svar

1 Synes om

Kære Josef, men hvis du har snittet til Medicinstudiet i Århus, så behøver du ikke kvote 2 til at komme ind på SDU. Standby-snittet er jo det samme for både Århus og SDU, har jeg lige tjekket. Du kan bare få en standby-plads og få adgang til SDU med det samme. Jeg vil opfordre dig til også at søge adgang via kvote 1 inden d. 5 juli, hvis du ikke har held med Unitesten. Jeg er meget sikker på at du kommer ind på den måde.

Det må være virkelig hårdt og træls, at spilde en stor del af sit eget liv ved at læse til noget bestemt med det formål at please venner og familie:)

Hej du,
Tak for beskeden. Når man søger kvote 2, bliver man automatisk også afprøvet i kvote 1. Da jeg skrev jeg havde snittet til AU, refererede jeg til fagsnittet. Jeg har dog et snit på 10,1 - så stand-by er heller ikke noget problem, men er lige blevet færdig med mit sabbatår, og har ikke lyst til at tage et til, derfor søger jeg ikke stand-by. Dog lavede jeg en kæmper bommert og af rent og skær idioti, søgte jeg ikke stand-by det år jeg blev student, for så havde jeg kommet ind i år…

Hej
Er der andre grunde til du ikke vil søge stand-by en det du har nævnt?Står lidt i samme situation som dig, mit snit er 10,3 og regner med st få en stand-by plads på AU (håber jeg) “, men på samme tid vil jeg også bare i gang i år? Er lidt splittet og derfor interesseret at høre hvad din plan er :slight_smile:
Om det så er AAU du overvejer?

Når det er sagt ønsker jeg dig alt held og lykke med kvote 1 og 2 og håber du kommer ind på dit ønske universitet!

1 Synes om

Med dit snit, regner du så ikke med at komme direkte ind?

Regner med stand-by, da jeg tænker det er det jeg vil gøre. Men håber snittet ryger ned så vi alle bliver optaget i år :joy: (os med “lave” snit). Mit bedste bud og hvad jeg håber på er at snittet falder med 0,1-0,2 over alt i landet

Har hørt rygter om en muligvis stigning på snittet så stand-by er mit last option ud over AAU men er fra Aarhus så vil helst starte her og venter gerne 1/2 til 1 år.

Hvad med dig?

Jeg tror der er delte meninger om hvorvidt snittet stiger eller falder. De ved det trods alt først efter den 28.juli, da det først er der alle studiepladserne er fordelt.

Men 10,3 på AU? Burde det ikke være nok til kvote 1 uden standby? Mon den virkelig stiger til mere end 10,3 :thinking:

Jeg tror du kommer ind med snittet :hugs:

Det håber jeg inderligt!
Hvad med dig hvad gør du? Søger du kvote 1 eller 2? Glæder mig enormt mig hvis jeg kommer ind dette år, men det kan men ikke vide endnu😄

Håber også du kommer ind

1 Synes om

tror I at svarerne bliver frigivet d. 29.?

Jeg søger både kvote 1 og 2 :slight_smile:
Jeg tror dog næppe jeg kommer ind via kvote 2, så jeg krydser for at mit snit er nok til kvote 1 :slight_smile:

Tror de kommer mandag :see_no_evil:

Jeg glæder mig, de kommer nok mandag eller tirsdag. Har i tænkt over hvilke specialer i kunne tænke jer at studere?

2 Synes om

For at svare på dit spørgsmål:
Jeg er har lige taget mit første sabbatår og vil gerne i gang med at læse nu, derfor søger jeg ikke stand-by. Hvis jeg ikke kommer ind, starter jeg på DTU, og hvis det ikke er noget for mig søger jeg ind næste år på medicin og tager turen over broen :slight_smile: enten til AU eller AAU

Åh, jeg har tænkt i mange baner, men tror det kan nå at ændre sig mange gange :sweat_smile:

1 Synes om

Okay fedt at du har en backup plan.

Ender nok med trykke af ved stand-by dog.
Glæder mig til at høre hvordan det er gået for os alle :slight_smile:

Håber vi alle kommer ind i år :grinning_face_with_smiling_eyes:
Hvilken uni har du søgt?

1 Synes om

Ingen ide der er så meget der lyder spænende! Hvad med dig? Har du tænkte noget specielt?

2 Synes om

Jeg har søgt SDU og AU, men håber virkelig jeg bliver optaget på SDU :slight_smile:

1 Synes om