Kristendom og naturvidenskab

Jeg har læst Narlangs tråd “Hvor er Guds budskab henne?”, og føler mig så provokeret, at jeg bliver nødt til at skrive et indlæg.

Nu kan man jo læse mange mærkværdige ting på Internettet - og normalt har jeg ikke den ringeste trang til at spilde min tid på endeløse debatter med outrerede personligheder. I dette tilfælde har jeg altså valgt at gøre en undtagelse - jeg har nemlig to ting til fælles med Narlang: Jeg er medicinstuderende på KU og jeg er kristen.

Det er i den forbindelse vigtigt for mig at slå fast, at de påstande og den kristne selvforståelse Narlang tilsyneladende repræsenterer, ligger meget langt fra de fleste kristnes. Teorier såsom at paleontologien er en politisk konspiration og andet fra vanviddets bundløse sump, har absolut ingen plads i min kristne selvforståelse. Ingen. Jeg kender faktisk ikke nogen kristne, der beskæftiger sig med den slags uverderhæftigheder - og jeg kender immervæk en del. Den slags teorier er typisk noget man driver med i meget yderligtgående miljøer, der fuldstændigt har kappet forbindelsen med den virkelige verden.