Er posten dumpet ind...? - og hvad sagde den?

[quote=“mackie”:320xg8be]
DENNE BESKED ER SLETTET (Den oprindelige besked bar kraftigt præg af beruselse!!).[/quote]

Hvilket vel stadig har lige så meget ret som alt det andet pladder, der også bliver skrevet her. Med eller uden promile, med eller uden påvirkelse af stoffer…???

og

Tillykke! :slight_smile:

Juhuu så lykkedes det alligevel. Er kommet ind på AU sommerstart og glæder mig helt vildt. Sidder i USA og har ventet svar hjemmefra og det kunne ikke være bedre. Optaget på både SDU og AU - det er super. Glæder mig allerede til 24. sep i Århus. Tillykke til alle andre, der også er kommet ind. :up:

[quote=“Jakob K”:1fhii7w6]Asse, formentlig fordi du har fået korrigeret dit snit efter Bonus A-reglen…

9,5 * 1,03 = 9,785 = 9,8

Dermed når du inden for grænsen…[/quote]

Det kan ikke passe, idet jeg har

Mat A
Kemi B
Fysik B
Biologi C
Dansk A
Historie B
Engelsk B
Tysk C
Samfundsfag C
Religion C

Så ingen mulighed for korrigering for 3 højniveaufag, da jeg faktisk reelt kun har ét, som tæller. Der er simpelthen sket en fejl, men med idræts-fadæsen sidste år in mente kan det overhovedet ikke komme bag på nogen. Det var en kort glæde! :cry:

Har du først fået tilbudt en studieplads har universiteterne den “aftale” at man selvfølgelig ikke skal frarøves pladsen, hvis det er universitetet der har lavet fejlen. De studerende der blev optaget på idræt sidste år BEHOLDTE deres plads. Problemet var at finde lokaler til to ekstra hold!

Hvis du har fået et officieltbrev om optagelse - så er du vel optaget deres fejl eller ej!

Men så tillykke med det da :stuck_out_tongue:
Nok nogle der vil føle sig lidt snydt, men det er da fedt - du har bare været heldig

OK, det lyder lækkert, men gælder det også, når det kun er en standbyplads, man har fået og ikke en studieplads indtil videre, blot tilsagn om garanteret studieplads til næste år?

Men så tillykke med det da :stuck_out_tongue:
Nok nogle der vil føle sig lidt snydt, men det er da fedt - du har bare været heldig[/quote]
Jo tak, men inden jeg lader champagnepropperne sprænge for alvor, vil jeg lige vente og se, om KU via juridiske snedigheder kan trække pladsen tilbage…

Jeg forstår dig. Men jeg ville i den sag tro det er dig der står med et juridsk dokument og ikke dem…

[quote=“Asse”:2xs9kyhp][quote=“Jakob K”:2xs9kyhp]Asse, formentlig fordi du har fået korrigeret dit snit efter Bonus A-reglen…

9,5 * 1,03 = 9,785 = 9,8

Dermed når du inden for grænsen…[/quote]

Det kan ikke passe, idet jeg har

Mat A
Kemi B
Fysik B
Biologi C
Dansk A
Historie B
Engelsk B
Tysk C
Samfundsfag C
Religion C

Så ingen mulighed for korrigering for 3 højniveaufag, da jeg faktisk reelt kun har ét, som tæller. Der er simpelthen sket en fejl, men med idræts-fadæsen sidste år in mente kan det overhovedet ikke komme bag på nogen. Det var en kort glæde! :cry: [/quote]

Hvis det er HF du har taget, så er det netop Bonus-A du har fået. Bonus-A dækker over flere ordninger: HF studenter skal kun have 1 ekstra A-niveau, udover det obligatoriske A-niveau i Dansk. For HHX og STX gælder andre regler, typisk 2 eller 3 ekstra A-niveau’er. Læs evt. her hvis du er i tvivl: http://www.au.dk/optag/bonus
Der er selvfølgelig stadig mulighed for, at der er sket en fejl, men hvis jeg var dig ville jeg ikke spekulere så meget over det. Du har jo fået pladsen, så resten er vel ligemeget 8)

BR
Rasmus

Asse: Har du søgt via kvote 1 og dermed fået en standbyplads eller er det via kvote 2?

Jeg er rigtignok HF’er og søgte kvote 1. Anede ikke at der differenceredes mellem de forskellige gymnasielle uddannelser, så nu kan jeg ånde lettet op og fuldbyrdigt nyde min standbyplads!!!

Jeg takker for alle svarene!

vi har noget at se frem til samm… tillykke med det :smiley:

abdi

Jeg har stadig ikke modtaget et brev fra KOT!

Jeg har været inde på selvbetjeningen på AU samt SDU. Jeg har fået afslag :frowning:

Men men…jeg har stadig ikke modtaget et brev. Jeg mangler svar fra KU!

Har ringet til studiekontoret, men de kunne ikke oplyse mig noget over telefonen…jeg skulle vente til i morgen.

Det er den 30. juli i dag og jeg skulle have modtaget brevet d. 28. juli - lamt.

Jeg har søgt via kvote 2, og det er ret irriterende med den store uvished.

Hvorfor har KU ikke selvbetjening på hjemmesiden? (her kunne de lære lidt af AU og SDU)

Kan du ikke bruge https://www2.adm.ku.dk/portal/frontpage/ (http://punkt.ku.dk)? Ved ikke lige om det er selvbetjening, men ser da sådan ud.

Lyder sært at du ikke har fået svar, men kan være de har begået samme fejl som sidste år :confused:

Nej, punkt.ku.dk er kun for studerende/optagede, som jo også har fået tildelt en pinkode.

Det er ret underligt. Sidste år? mener du idrætsstudiet?

Får man ikke sin pinkode med på kvitteringen? Det gjorde jeg ihvf. fra AU. Prøv at kigge på din kvittering fra KU.

Hov nej, det var ikke sidste år, det var i 2004 hvor der skete en fejl hos KOT så en række afslag ikke blev sendt ud med posten. :slight_smile:

Det er kun AU og SDU, der har selvbetjening for ansøgere.

Men tak for hjælpen JKO.

Så må jeg prøve igen næste år.

R: Der er flere der har skrevet inde på http://www.studieportalen.dk at de heller ikke har fået brev, og jeg kender selv en som venter på svar fra DTU (og han er kommet ind da han både har fået et bekræftelsesbrev og har et højere snit en krævet). Der var en der havde ringet til KU i fredags og de fortalte at der var problemer hos post danmark og at nogle først ville få brev efter weekenden. - Så hvis det kan trøste lidt så er du ikke den eneste!

Jeg krydser fingre for at du er blevet optaget på KU! -du må endelig skrive når du får svar.