Er posten dumpet ind...? - og hvad sagde den?

Docihope: Vil det så sige at du har optjent points i 1 år og efterfølgende søgt ind via kvote 2 eller har du søgt via kvote 2 mens du var i 3g?

jelly:

har vel optjent point siden jeg gik ud af gymnasiet i '98…

erhvervsarbejde af flere omgange
udlandsophold
tidligere afsluttet uddannelse
frivilligt arbejde

hvad vil du bruge det med karakteren til???
den har kun betydning (og meget lille betydning) for hvor mange point du får… og pointene bruges til at skille ud hvilke motiverede ansøgninger der gennemlæses!! det er den motiverede ansøgning der i virkeligheden afgør om du optages igennem kvote 2 eller ikke!!

kig lidt på universiteternes hjemmesider og deres pointsystemer, så vil du se hvor minimal karakterens betydning egentlig er… :slight_smile:

mvh, doc

Hæjhæj

Har fulgt med her på forummet lidt tid, men har ikke villet blande mig, før jeg vidste, om jeg blev optaget eller ej.

Nu er den uudholdelige spænding så forløst. Jeg var så heldig at blive optaget på KU (kvote 1) og skal starte til september - nuj, hvor jeg glæder mig.

Infomaterialet siger, at der er ruskursus fra d. 25. aug. til d. 1. sept. Jeg frygter lidt, det kolliderer med eksamen i et intensivt kemikursus, jeg har meldt mig til i august, men der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Nu glæder jeg mig bare over at være kommet ind. :up:

Yes jeg er også inde med start til september. Postbudet var 2 timer forsinket, så jeg var lige ved at tro, at der var noget galt.

Jeg tager selv ind på fiolstræde og afleverer både bekræftigelsen og SU-ansøgningen meeen, det bliver nok først på mandag. Ikke fordi jeg egentlig er paranoid, men jeg skal lige sikre mig, at jeg også får mit handicaptillæg med på denn uddannelse.

Husk de klapper gællerne i allerede kl. 15. Jeg gik forgæves da jeg skulle aflevere min ansøgning. Surt!!! :oops:

Så kom mit sløve postbud endelig (længe leve deres ferieafløsere…) kun 4 timer senere end normalt, damn det var en hård ventetid.
Jeg er optaget på KU gennem kvote 1 - og mit ønske om vinterstart blev opfyldt :smiley:

Jeg kan slet ikke få smilet fra læberne nu. Tillykke til jer alle sammen

Jeg er nordmann og fikk plass ved SDU via kvote1 i dag. Er dog litt usikker på om jeg skal takke ja :!:

Har nemlig skaffet meg en fulltidsjobb her hjemme i Norge som vil gi meg de poeng jeg mangler til at komme inn på medisinstudiet her neste år. Jeg har en bror som studerer i Bergen, og har lyst til å studere der selv, siden jeg da får litt kunnskap+tips fra ham. Men, studieordningen i Odense, særlig den nye, høres mye bedre ut enn her hjemme. Har meget lyst! Dessuten tror jeg dere dansker er hyggelige og afslappede mennesker som er lett å bli kjent med. Og så er der jo, ikke minst… billigere pils! :smiley:

Noen som har et tips til en grublende stakkar…? :roll: Hva ville du gjort? Måske vanskelig å sette seg inn i for dere som bor i Danmark, men, prøv!

Hephey!

KU til September - så kører bussen :smiley:

Er jeg den eneste der, udover studiet sælf, glæder mig supermeget til rustur og fester?

Vil lige smide lidt malurt i bægeret… men tilllykke til alle dem der er kommet ind.
Ventede i 5 timer på postbudet, og kunne i mellemtiden læse på forsiden af politiken at grundet EU’s regler mht. til studiepladser til andre skandinaviske lande var kvotienten steget til 10,0 på KU (buhhuuu). Havde dog søgt kvote 2, men da brevet endelig dumpede ind af brevsprækken var det et afslag, dog har jeg fået en standby plads til næste år, weee!! Men alligevel surt at skulle gå rundt og vente 1 år på at starte på sit drømmestudie. Nu kan jeg så ærgre mig over at jeg ikke søgte AU eller SDU, men sådan er det vel bare… :?
Men HEY (!!) endnu en gang tillykke til alle jer der er kommet ind, hvorend det så er! :slight_smile:
Nyd det! :smiley:

[quote=“Bachmann”:2hbr2xav]Jeg er nordmann og fikk plass ved SDU via kvote1 i dag.

Noen som har et tips til en grublende stakkar…? :roll: Hva ville du gjort? Måske vanskelig å sette seg inn i for dere som bor i Danmark, men, prøv![/quote]

Hvis du meget gerne vil studere i norge, så ville jeg vente. 1 år betyder altså ikke noget som helst, og hvis du er sikker på at komme ind, og det er dit aller højeste ønske, så tror jeg at jeg ville vente…

Det er jo mange der bliver ½-1 år forsinket i studiet af den ene eller anden grund, og i sidste ende er det vist lidt ligegyldigt om du har 40 år, eller 39 år tilbage på arbejdsmarkedet :slight_smile: Det vigtigste er at man er glad for det…

Jeg ville vente og begynde hjemme i Norge næste år. Selvom studieordningen er tiltrækkende, er det lang tid at være hjemmefra. Det bliver hverdag igen og glæden ved bare at være blevet optaget “fiser lidt af ballonen”. Det er nu engang rart at have venner og familie i nærheden, samt en bror der kan hjælpe lidt når det går op af bakke!

Lykke til med beslutningen!

Husk de klapper gællerne i allerede kl. 15. Jeg gik forgæves da jeg skulle aflevere min ansøgning. Surt!!! :oops: [/quote]

Tak fordi du sagde det. Surt at komme for sent!

P: Husk de klapper gællerne i allerede kl. 15. Jeg gik forgæves da jeg skulle aflevere min ansøgning. Surt!!!

vil bare lige indskyde, at fiolstræde holder ekstraordinært åbent idag og mandag - har klippet nedenstående fra ku’s hjemmeside…

Udvidet åbent
Den Centrale Studie- og Erhvervsvejledning holder ekstra åbent for personlig henvendelse i forbindelse med den 28. juli:

    1. juli: 09.00-17.00
    1. juli: 09.00-17.00
    1. august: 09.00-17.00

Eller kontakt os på

tlf.: 33 14 15 36

  • Mandag-torsdag: 09.00-16.00

  • Fredag: 09.00-15.00

ok - men regner med at komme mandag, så er jeg da på den sikre side.

[quote]Jeg er nordmann og fikk plass ved SDU via kvote1 i dag. Er dog litt usikker på om jeg skal takke ja

Har nemlig skaffet meg en fulltidsjobb her hjemme i Norge som vil gi meg de poeng jeg mangler til at komme inn på medisinstudiet her neste år. Jeg har en bror som studerer i Bergen, og har lyst til å studere der selv, siden jeg da får litt kunnskap+tips fra ham. Men, studieordningen i Odense, særlig den nye, høres mye bedre ut enn her hjemme. Har meget lyst! Dessuten tror jeg dere dansker er hyggelige og afslappede mennesker som er lett å bli kjent med. Og så er der jo, ikke minst… billigere pils!

Noen som har et tips til en grublende stakkar…? Hva ville du gjort? Måske vanskelig å sette seg inn i for dere som bor i Danmark, men, prøv![/quote]

Det er op til dig. For nogle er ét år ikke afgørende, som det måske er for andre. Hvis du læser i Danmark vil det sandsynligvis få nogle sociale konsekvenser hvad angår din allerede venner, samt familie.

Men det er op til dig. Det ville dog betyder at jeg måske kom ind nu, da jeg har standby på SDU. :wink:

[quote=“tossen”:3hxt7i20]Jeg ville vente og begynde hjemme i Norge næste år. Selvom studieordningen er tiltrækkende, er det lang tid at være hjemmefra. Det bliver hverdag igen og glæden ved bare at være blevet optaget “fiser lidt af ballonen”. Det er nu engang rart at have venner og familie i nærheden, samt en bror der kan hjælpe lidt når det går op af bakke!

Lykke til med beslutningen![/quote]

Takk for tipset ditt. Jeg vet jo at det blir en stund å være vekk fra Norge, men jeg kommer jo til å etablere et sosialt nettverk i Danmark også. I Bergen, hvor jeg hadde tenkt å søke ind neste år, er det kun min bror jeg kjenner. Min familie bor en flyreise unna, så jeg kommer ikke til å se dem mer enn hvis jeg flytter til Odense. Det blir nok kun hjemreise i feriene, samme hvor jeg drar. Det er dog litt godt å komme i gang med studiene, siden jeg i år er 23 år, og begynner derfor å komme litt opp i årene. Ett år fra eller til betyr ikke så mye, men jeg vil nok angre hvis jeg blir igjen i Norge nå.

Blir jeg i Norge, må jeg som sagt lese noen fag på uni, 4 eller 6 fag, for å dekke ind de nødvendige poeng, i tillegg til at jeg jobber fulltid på et sykehus. Det blir altså en del arbeid, bare for å komme inn på medisinstudiet, som jeg nå har tilbud om også i Odense.

[quote=“mackie”:3da2b08g]Så… fangede postbudet på gaden hehe… jeg kom ind på KU og med start til september weee!!

Andre end mig der skal det?[/quote]

DENNE BESKED ER SLETTET (Den oprindelige besked bar kraftigt præg af beruselse!!).

Nogen der kan forklare, hvorfor jeg er blevet tilbudt en standbyplads på KU, selvom mit gennemsnit kun er 9,5, for iflg. hovedtallene for '06 ligger standby jo på 9,8… :shock:

Asse, formentlig fordi du har fået korrigeret dit snit efter Bonus A-reglen…

9,5 * 1,03 = 9,785 = 9,8

Dermed når du inden for grænsen…

Fik også tilbudet om studiepladsen i dag, gennem kvote 2…
Er en flaske whisky fra og mod svaret, på om jeg skal sige ja eller nej.

Hvis der findes en medicinstuderende, der har lyst til at bruge lidt tid på at snakke med mig om det, er min e-mail adresse: [email protected] på msn messenger…

Jeg vil sætte stor pris på det.

Samuel