Er posten dumpet ind...? - og hvad sagde den?

[quote]
Hvis det er HF du har taget, så er det netop Bonus-A du har fået. Bonus-A dækker over flere ordninger: HF studenter skal kun have 1 ekstra A-niveau, udover det obligatoriske A-niveau i Dansk. For HHX og STX gælder andre regler, typisk 2 eller 3 ekstra A-niveau’er. Læs evt. her hvis du er i tvivl: http://www.au.dk/optag/bonus
Der er selvfølgelig stadig mulighed for, at der er sket en fejl, men hvis jeg var dig ville jeg ikke spekulere så meget over det. Du har jo fået pladsen, så resten er vel ligemeget 8)

BR
Rasmus[/quote]

Wuuuhuuuu! er det rigtigt?? Jeg har selv lige afsluttet hf med kun et A niveau i dansk og mat A… så jeg kan også gange med 1,03? Hvis jeg nu havde 3 A fag, skulle jeg så stadigvæk gange med 1,03?

Det er så sandt som det kan blive :smiley: Med 3 A-fag skulle du også stadigvæk kunne korrigere med 1,03. Alt andet ville da være mystisk. Hvordan ser dine chancer så ud?

Det er så sandt som det kan blive :smiley: Med 3 A-fag skulle du også stadigvæk kunne korrigere med 1,03. Alt andet ville da være mystisk. Hvordan ser dine chancer så ud?[/quote]

Uuuh jeg mangler at tage sygeeksamen og efter jeg har afsluttet dem i aug ville jeg få den ende bedømmelse fra KU om jeg er optaget eller ej. De sygeeksaminer jeg mangler er fysik og kemi… Så jeg ved ikke helt hvordan mine chancer er… specielt fordi jeg søgte gennem kvote 1… jeg skulle måske have taget kvote 2, selvom jeg ikke har noget pointgivende, altså jeg har ikke beskæftet mig med andet en hf… Men stort tillykke til dem der kom ind da :smiley: :slight_smile: håber det bedste for jer :wink: :smiley:

mackie: Tak for opmuntringen. Jeg har lige ringet til KU, jeg har fået afslag fordi jeg ikke havde mindst 65 point, som det krævede for at blive vurderet via kvote 2 på KU i år.
Jeg nåede heller ikke langt på AU, da jeg havde 15 point, og grænsepoint lå på 16.
I Odense blev jeg dog inviteret til en samtale.

Jeg må prøve igen næste år. Tak for hjælpen til alle herinde på studmed.dk.

Mvh

R

Yes - er blevet optaget på SDU med sommerstart, kvote 1 (og 1. prioritet) :smiley:
Damn det er lækkert, glæder mig helt sindsygt :lol:

Det er så sandt som det kan blive :smiley: Med 3 A-fag skulle du også stadigvæk kunne korrigere med 1,03. Alt andet ville da være mystisk. Hvordan ser dine chancer så ud?[/quote]
Helt så mystisk er det nu ikke. Faktisk vil man kunne komme til at gange kvotienten med 1,06 ved at have endnu et ekstra A-niveau. Det er trædder dog først i kraft fra 2008, læs selv her:
http://kortlink.dk/ug/2vr6

[quote]Jeg er startet på en gymnasiale eksamen (STX, HHX, HTX, HF) i 2005
STX og HHX
Eksamensgennemsnittet multipliceres med 1,03 såfremt der optræder 5 fag på A-niveau, og fra 2008 også 1,06 såfremt der optræder 6 fag på A-niveau
HTX
Eksamensgennemsnittet multipliceres med 1,03 såfremt der optræder 4 fag på A-niveau, og fra 2008 også 1,06 såfremt der optræder 5 fag på A-niveau.
HF
Eksamensgennemsnittet multipliceres med 1,03 såfremt der optræder 2 fag på A-niveau. Og 1.06 fra 2008 også såfremt der optræder 3 fag på A-niveau. [/quote]

Izo

Hmm, jeg læste da et sted at man kunne bruge 1,06 reglen i 2007, hvis man afslutter i 06 med self et ekstra A fag…?

Inde på http://www.ug.dk skriver de at det først er fra 2008 at man kan bruge den regel… går ud fra at den knytter sig til dem der går under den nye reform. (tror slet ikke der er nogen - udover hf’ere - der vil kunne bruge 1,06-reglen, hvis de er studenter under den gamle reform)

ja det er rigtigt… jeg havde misforstået… Hmm og ja det kan jeg ikke bruge til en skiii… møg… blev nemlig student i 06… :wink:

Altså jeg tror godt at studenter under den gamle reform MÅ bruge 1,06-reglen, jeg tror bare ikke at der er nogen eller så kan de i hvert fald tælle på en hånd, fra den gamle reform der har 6 højniveaufag (ialt) (stx), eller 5 fra htx… men mon ikke der findes nogen fra hf det har 3 højniveaufag (og som derfor kan bruge reglen fra 2008)?

b.turan, Haze og Doq A

Vi ses til februar på SDU. Underligt at rusturen for vinterstartere ikke ligger sammen med sommerstarterne…

mackie, du vil uden tvivl støde på en ven af undertegnede på KU (sommerstart). :slight_smile:

Til de øvrige KU’er - så ses vi om 2 år. :wink:

Så må jeg snildt igang med Grays Anatomy. Yes sir!

det er ikke specielt underligt. Så meget har man heller ikke at gøre med hinanden i starten. Rusturen er jo netop for at ryste en mindre gruppe mennesker meget sammen hvilket fungerer super godt på SDU…

Det må du i hvert fald ikke gå glip af… Plejer at være godt 50 på hver af 2 hold der tager hvert sit sted hen - ved ikke om det er lavet om siden jeg var med, men det var uhyre sjovt - så det kan kun anbefales. Denne tur er også “kun” en weekend, så I bør helt sikkert få fri denne weekend hvis andet er aftalt…

Velkommen til :smiley:

Til R :

Kan du fortælle lidt om, hvad du har lavet af aktiviteter, sådan så vi ( andre ) ikke falder det samme sted!

Til alle jer der IKKE kom ind på medicin og er VILDE med at rejse, burde lige tjeke nedestående ud:

http://www.cuba.dk/cgi/cuba/nyheder/vis … s93&131299

Held og lykke!

Standbyplads på KU til mig :slight_smile: - ville selvf. have være rarer med en direkte start i feb. men det blev det ikk lige. Med mindre jeg kommer med på afbud i år, da bliver jeg nødt til at skulle læse mat. og kemi op. Så jeg tænke om nogen af jer ved hvor man kan komme på suppleringskurser? -sådan nogle intensive nogle :slight_smile:

Tillykke til jer alle. Jeg glæder mig på jeres vegne over jeres optagelse. Sådan! Godt gået!

Hvad angår det at sende brevet anbefalet, mener jeg at have hørt inde i Fiolstræde, at det er tilstrækkeligt at have en kvittering. Jeg sendte nemlig også alt mit anbefalet i sin tid og husker temmelig tydeligt, at jeg fik at vide senere hen, at det ikke var nødvendigt.

Check det dog lige for en sikkerhed skyld.

Yiiiiir… Fik en standbyplads på KU :smiley: Er fuldt ud tilfreds og kan ikke vente til næste år! Bliver så fedt :slight_smile:

Rigtig mange gange tillykke til alle jer der kom ind i år!

Mvh. Sed

Til min store overraskelse kom jeg (direkte) ind på KU til vinterstart.

Ville egentligt ønske jeg skulle starte her til September, eftersom jeg er meget utålmodig efter at komme i gang, men er nok meget godt at jeg lige får nogle penge skrabbet sammen. :smiley:

Tillykke til alle jer der også er kommet ind, og til jer der ikke gjorde: Bliv ved med at kæmpe for det!