ADVARSEL: Computercity og Soild forsikring løber fra aftaler

Det ville ikke have været billigt…fordi der blev en del brev skriveri, men min sag, var også meget mere kompliceret, end din.

I dit tilfælde er problemstilligen klar, og de overholder ikke loven.
Et brev du selv skriver, burde være nok, at du lover bål og brand, og refere til de forskellige love…

Hvis det ikke hjælper…så kan du kun gøre to ting, enten brev fra advokat, eller kontakt til forbrugerstyrelsen, gøre noget.

Hvis dit eget brev ikke hjælper, kan jeg evt. spørge min søster om hun kan hjælpe, og hvormeget det kan gøres for.

svend

:smiley: er det lovligt…? men hmm… Hvis man kan betale med naturalier kan det godt være jeg har brug for en kvindelig advokat :wink:

Jeg ved ikke hvilke naturalier du tænker på når det er min søster?!
Men om alting er, så er det rart at man kan hjælpe hinanden.
Har du et ligende problem, siden du er begyndt at læse om denne meget kedelige sag?

svend

mente bare det kunne misforstås… på den sjove måde… det gjorde jeg ihvertfald; det var ikke for at dis’ dig eller din søster… :slight_smile:

Altid godt at vide hvilke butikker man skal holde ekstra øje med eller helt undgå. HAR haft et lignende problem tidligere med…Computer City eller måske Electronic world. De nægtede i al fald at tage en comp. retur hvor ALT blev defekt inden for 5 dage efter købet. De mente det var min skyld at bla bundkortet var defekt for jeg havde jo indstalleret WINDOWS 98 på den…!!! :shock:
Fik dog alle mine penge retur, men det tog en krig og evighed hvor jeg ringede og skrev til dem hver dag, til sidst blev de vist bare så trætte, at de gav sig og jeg kunne få mine ca 8000 kr igen… prisen for en lynhurtig AMD K6 II 333MHz :lol:

Det var også lidt meningen at det skulle misforståes…humor er vigtigt.

Ang. ComputerCity, så sætter jeg aldrig mine ben der igen.
Jeg har også haft en uheldigoplevelse fra en anden CPU butik, hvor jeg igen næsten røg i rettet, da han solgte mig en ASUS A7V133 men det MB som reel lå i kassen var en ASUS A7V.

Man skal passe meget på!

Jeg har selv deltaget i debatten omkring 256mb SD kort fra ITbutikken, hvor en af vores brugere blev snydt, dem har jeg aldrig selv haft problemer med, selv om min CPU brændte af 3gange i træk, jeg fik bare en ny, og tilsidst endte det med at jeg lavede købet om til en 19" CTR skærm, jeg stadigvæk bruger idag.
Så den service som jeg oplevede har eksemplarisk…
Der er kun en ting ved ITbutikken som irreterer mig, er de omveje man skal tage over i deres telefonsystem, for at snakke med et menneske, og ikke få en besked om det jeg søger kan findes på hjemmesiden http://www.itbutikken.dk

Det var alt for nu…

mvh
svend

ja sagen med it butikken var noget spøjs. de indrømmede at det var deres fejl efter 20 minutter med chefen men de ville ikke betale.
vi endte med at slå halv skade så jeg fik 692 kr igen for pakken (inckl. porto) og betalte 696 kr for kortet. da diffen kun var 4kr så gad de ikke og sende en regning. fordyrt sagde de så de æd den mere eller mindre.

Det var da ret storsindet ikke at kræve de 4kr indbetalt med strafferenter, og med tilhørende gebyrer for …osv osv osv…

svend

Mere eller mindre off-topic, så vil jeg gerne lige sige at jeg til gengæld har haft aldeles glimrende erfaringer med shg.dk, jeg har efterhånden købt mangt og meget fra dem, og også fået byttet en del ting, både defekte, og fejl indkøbte, og der har aldrig været noget bøvl fra deres side.

Det samme gælder iøvrigt Bilka, de skulle ha en præmie for deres service, ihvertfald i næstved.

Jeg synes bare lige det var vigtig med et enkelt skulderklap til nogen…

/Brian

Yep,
Jeg har også kun haft gode erfaringer med min forsikring (Compaq Carepaq). :!:
Jeg kontaktede dem en hverdag kl. 14:30, og dagen efter kl. 11:30 stod UPS foran min dør med en helt ny Ipaq, sendt express fra England!
Ingen yderligere omkostninger… :slight_smile: (Men så kostede forsikringen jo også ekstra i forbindelse med køb af Ipaq’en!)

Venligst,
Rico

En anden form for god kundeservice, finder man hos Plextor, de har samme service inc. i prisen, når du køber et CD-ROM, CD-RW, DVD, DVD-RW eller combi drev,
Har selv benyttet mig af det en gang, drevet var 1år og 8mdr gammetl, igen brok, bare sende drevet til med UPS, som kommer til en valgt adresse, og så inden for en uge, reperaret drev eller nyt drev…

svend

Hej !

Jeg vil gerne bidrage med lidt stuff ang. Sub

_Købte i okt. 03 et spritnyt Sony 32" TV, pris 14000,00 kr.
Sælgeren brugte L A N G tid på at overtale mig til få en exstra forsikring ! - Jeg ville ikke, men lovede at tænke over det nogle dage.
_Til historien hører at jeg mangle det originale TV-Bord, som ville komme ugen efter. Jeg tænkte meget over denne exstra forsikring, og tegnede en sådan. Og godt det ! - da mit TV-Bord ankom, var vi under
flytning at TV’ et til det nye bord. Ja hvad skette ? TV’ endte på gulvet
med et ordenligt brag (Sony TV, er sku tung - ca. 75 kg.) det sagde en masse uhyggelige lyde, da det ramte gulvet ! . . . Spørg lige, om jeg var GLAD for min nye FORSIKRING ! ! NB: Jeg fik et nyt TV !

MVH. Alfee

spørgsmålet er så om du ikke ville have fået det ved, bare at have den almindelige garenti, eller din indbo´s forsikring måske.

Jeg tror ikke en alm. forsikring dækker uheld. hvis det der imod skyldes en uindbudt gædt…

Forget it… Garanti dækker kun for fabrikationsfejl.
Det kan man ikke sige det er - VEL !

[quote=“gundestrup”:3ehd97zo]Så er det officielt…Computercity har haft min PDA i 1mdr…og jeg venter stadigvæk…ufatteligt at nogen kan drive en virksomhed med den service…eller…
svend[/quote]

Hvordan endte sagen så ?

Sagen endte for mere end et år siden :slight_smile:
Jeg fik min pda det var repareret retur.
Samt en erstatning for den lange sagsbehandlings tid.

Det er 100% sikker at det aldrig ville havde endt sådanne, hvis jeg ikke havde haft en søster der var advokat.
Jeg var mere tæt på at slæbe dem i retten.

Deres udgangspunkt var at jeg bare skulle vente, og vente og vente, og så betale et administrations gebyr på 250kr.

Jeg har aldrig sat min ben i den butik siden.

God sommer til alle :slight_smile:

mvh
svend

Forget it… Garanti dækker kun for fabrikationsfejl.
Det kan man ikke sige det er - VEL ![/quote]

Kors hvor du vrøvler for det første hedder det reklamationsret, og for det andet aner du jo intet om hans forsikrings betingelser på hans indbo’s forsikring… min dækkede fx da jeg spillede bold med min 21" Phillips skærm, uden at pive… såøh…

husk at skrive VEL…