Vikariater - hvordan?

Hey!

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andres erfaringer med at søge vikariater.

-Skal man tage mange røde æbler med når man alligevel er i klinik for at komme i betragtning?

-Eller er løsningen at bombardere de stakkels adm.ovl-'er med uopfordrede ansøgninger?

-Eller er det JobDoktor der er vejen frem?

Glæder mig til at høre erfaringer ( og evt. små guldkorn :smiley: ).

Mvh. Jacob.

Hej!
Jeg har indtil nu haft 3 vikariater. To af vikariaterne søgte jeg efter at have set stillingsopslag og et fik jeg gennem job-doktor. Jeg har også fået et (som jeg dog sagde nej til) efter en uopfordret ansøgning. Så jeg tror ikke der er nogen gylden regel. Jeg har ikke søgt på nogen af de afdelinger jeg havde været i klinik på, men har da hørt om at nogle har fået vikariat efter et klinikophold.
Generelt tror jeg at det er det første vikariat der er det sværeste at få. Mange afdelinger foretrækker en student med erfaring. Og da det er lettest at få vikariater i provinsen og især uden for “sæson”, så er det nok et spørgsmål om at vælge at sætte tid af til det og ikke være for kræsen første gang.

Held og lykke med det…

Man bør søge i god tid og følge op på ansøgningen når tiden nærmer sig, evt. ved opringning til adm. ovl.
Skriv at du er interesseret i specialet og alt det der.
Og så bør man, om muligt søge i så lang en periode som muligt og helst uden for højsæssonen, der er det lettest at få. Man kan også slå på at man kommer fra regionen og vil være interesseret i at vende tilbage/fortsætte på halv tid osv.

Jeg har arbejdet under det meste af 2. del mere eller mindre fast. Nogle gange på fuld tid, andre gange halv og som ekstern vikar.