Undervisningsplaner- og tider

Hjælp…
Jeg har netop set min undervisningsplan og jeg er godt og grundigt forvirret. Skal starte på hold 101 d. 29-01-07 og kan nu se, at jeg faktisk har en hel del dage hvor jeg først har fri efter kl. 17…
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sådan, hold 101 skulle være “olde-kolde holdet”? Problemet består i, at jeg har fået min dreng ind i Panumhaven, som jo skulle være for børn af ansatte og studerende ved Panum, men institutionen lukker kl. 17…
Hvordan kan man lægge undervisningen der ellers skulle vøre “børnevenlig” udover åbningstiderne i den institution der er beregnet for “Panumbørn”?
Ser alle i andres skemaer lige sådan ud? Og er der nogen gode råd?

Håber i alle kom godt ind i det nye år.

De venligste hilsner,
Deborah

Det er vel egentlig en studmed debat :wink:

Det har du jo egentlig ret i Frold - takker :wink:

Skimmede lige dit skema igennem, der er da enkelte dage hvor du har fri kl 17, så hvis du løber 3 min inden kan du lige nå det. Jeg formoder at Cafetimen er en lektiecafe, langtfra noget som alle får brug for. HR-timerne er det kun HR-repræsentanten der skal møde op.

Ellers plejer man at finde ud af hvornår et andet hold har timerne, og så hopper på hos dem, når det er mere belejeligt.

Hvis undervisningen er obligatorisk (e.g. øvelse) skal det meddeles på forhånd hos studiesekræterene, så de kan sætte dig på et nyt hold.

Kære Modo
Tusind tak for dit svar! Du er en skat!
Det var svært for mig at afkode hvad en holdrepræsentant- og cafetime dækker over, men nu er forklaringen kommet og bekymringen væk - tak :smiley:
De seneste øvelser jeg har løber til kl. 17, som du rigtigt påpeger, og det er jo bare at finde ud af om pågældende underviser vil tillade jeg smutter lidt før, ellers må jeg finde et hold hvor timerne ligger mere belejligt.
Så er der kun et par gange med praktik hos tutorlægerne, men når det ikke er flere gange er det selvfølgelig muligt at finde en løsning.

Igen, rigtig mange tak for hjælpen og forklaringen! Havde tænkt mig at besætte en studievejleder i morgen, men det bliver vidst ikke nødvendigt nu :wink:

Mvh,
Deborah

Som Modo også sagde så er det kun en/to fra dit hold som skal til HR møder, og det kan du bare lade være med at melde dig til. Cafe-timerne er et tilbud til lektiehjælp… men ja, der er ingen fra mit hold der har gået til dem, for der er alt for mange mennesker og kun en eller to undervisere.

Mht tutorlægen så - med mindre du er super uheldig og ryger til en by oppe ved sj. Odde hvor der kun kører busser en gang om dagen - så er du formentlig hjemme ret tidligt. Vi havde tutorlæge i Allerød og jeg koordinerede det med patienten så jeg kunne tage afsted tidligt og så var jeg hjemme ved 13-14 tiden. Men det er jo noget i selv aftaler med patient og tutorlæge, så det tror jeg ikke du behøver bekymre dig om. :slight_smile:

Jeg har kun haft en eneste dag (obligatorisk kemiøvelse) der sluttede kl 17 på et helt semester, så det kan i hvert fald lade sig gøre :slight_smile: Mht at lave kemiøvelse med et andet hold, så gælder det for os at man skal bytte med en anden hvis man vil tage øvelsen på et andet tidspunkt… i nødstilfælde kan det vist godt lade sig gøre alligevel… men problemet er at der ikke er udstyr nok i en del af øvelserne til at der kommer ekstra personer med til øvelsen.

Håber det kan lade sig gøre… og om ikke andet så er der meget lidt obligatorisk udover kemiøvelserne, så man kan jo bare gå når man vil :wink:

Kære Mackie
Også mange tak til dig for det fine svar. Rart at få afkodet hvad de enkelte ting dækker over - og ligeledes hvad der er relevant at komme til/ikke komme til :wink: På nuværende tidspunkt er det ret svært for mig at gennemskue det uden en hjælpende hånd, da jeg af gode grunde hverken kender betegnelserne eller fagene…
Af ren nysgerrighed, hvad dækker “praksis hos tutorlægerne” over? Hvad skal der ske de dage? Følger man i bagdelen på en udd.læge som føl oder was?
Jeg har kigget lidt på de andre holds skemaer og jeg tror at jeg vil, for en sikkerheds skyld, forsøge at komme på hold 2. Nu håber jeg så bare at der er nogen der vil bytte :wink: Laver et opslag herinde, ellers håber jeg studievejledningen er behjælpelig.
I hvert fald rigtig mange tak for hjælpen, det er meget pænt af jer begge to.