Sygeeksamen og optagelse på SDU

Jeg var desværre syg til min allersidste eksamen, hvilket gør at jeg først får mit eksamensbevis i august. Er der nogen der har prøvet at blive optaget trods de skulle til en sygeeksamen efter 28.juli?

Jeg har alle relevante fag afsluttet, men mangler mit eksamensprojekt.

Jeg er ny i den verden med at udregne fagsnit, men umiddelbart tænker jeg det er:

Dansk A (10+10) = 10
Engelsk B (12+10)=11
Mat A (12+10)=11
Fysik B (12) =12
Kemi B (7)=7

Sammenlagt: 51

Fagsnit: 51/5 = 10,2

Hvor meget betyder det?

Lige nu har jeg et snit på 10,5 og forventer at få 12 i mit Eksamensprojekt hvilket vil øge snittet til 10, 6. Men tæller denne karakter overhovedet med når jeg først afslutter til august?

Håber der er nogle, som har prøvet det samme, da jeg sådan frygter jeg ikke kan blive optaget fordi jeg var syg :weary:

Det burde det, såfremt det er en del af din adgangsgivende eksamen. Hvis det er et fag, du supplerer ved siden af, vil det ikke.

Det er det. Det er et eksamensprojekt man tager på HF enkeltfag. Det er det eneste jeg mangler, og som først afsluttes i august. Jeg ved dog ikke hvordan de ville nå at tage karakteren med :thinking: Der er jo optag d. 23/7, så de skal vel optage mig på baggrund af alt det andet jeg har.

Jeg ville kontakte en studievejleder fra ug, hvis jeg var dig, for jeg er ikke sikker på reglerne, når det er et fag som ikke er ét af de specifikke adgangskrav, som ikke er færdiggjort inden ansøgningsfristen 5. juli.

1 Synes om

Det må jeg prøve at gøre på mandag :blush:

Læs her:

Desuden dit fagsnit har ikke relevans for optagelse gennem kvote 1 eller 2 :).
Fagsnit er kun relevant på AU og AAU. SDU og KU kører unitest gennem kvote 2.

1 Synes om

Mange tak for det! Synes jeg havde ledt efter det :woman_facepalming:

1 Synes om

Hej fellowstudent

Læste ikke dit opslag korrekt og derfor har jeg trukket mine indslag tilbage!
Det skete for min veninde og hun siger at:
De gennemregner dit snit med din eksamenskarakterer - EP og du får først betinget optagelse, men hvis det ender med at du får en lavere karakter end det du kom ind med har universitetet ret til at give dig afslag. Du ved først om du er kommet ind efter du har din fulde eksamensbevis.
Hvis du kommer ind i gennem kvote 2 tror jeg at du kan være ligeglad med de jeg har skrevet ovenstående.
Ønsker dig dog alt held og Lykke med din optagelse :grin:

2 Synes om

Jeg prøver lige at ringe til SDU i næste uge. På linket du har sat ind står der at man skal indsende dokumentation på den manglende eksamen, uploade de andre karakterer og så skal man bestå sin sygeeksamen. Bestå er jo et vidt begreb. Men regner ikke med snittet bliver lavere end det jeg søger ind med nu :slight_smile:

1 Synes om

Du kan godt få efterbehandlet din ansøgning pga. sygdom. Optagelsen skal dog have din sidste eksamenskarakter senest 19. august, fik jeg at vide af en studievejleder for få dage siden, og de skal være informeret om sygeeksamenen inden 5. juli

  1. marts? Jeg ringer til SDU med det samme.

Vrøvl, august :stuck_out_tongue_closed_eyes: - rettet

1 Synes om