Sundhedspsykologi på KU - er det svært?

Hey

Jeg bliver simpelthen nødt til at høre, hvordan niveauet mht. eksamen i sundhedspsykologi, 2. semester på KU, er. Alle andre eksaminer kan man finde gamle eksamensopgaver fra, men ikke lige denne.

Hvordan er niveauet? Jeg sidder pt. på mine nattevagter og læser og læser, men er i tvivl om hvorvidt det er tilstrækkeligt. Hvordan vil I vurdere niveauet? Hvordan kunne eksamen tænkes at se ud?

Mvh…

Hej, var selv til eksamen i sundhedspsykologi i februar så kan prøve at hjælpe lidt…

Først og fremmest er det en eksamen hvor noter betyder alt ! Der findes eksemplarer af de sidste mange års spørgsmål + svar som gav gode karakterer. Mit indtryk er at de noter betyder en hel del for hvordan eksamen går. Det lader også til at karakteren afhænger af hvor mange sider du formår at skrive; efter eksamen sammenlignede vi svar og der en meget god overensstemmelse mellem hvor mange sider du får skrevet og hvilken karakter du får… Det skyldes nok at man sjældent laver fejl, da det jo stort set går ud på at skrive af efter bogen… Så med gode noter og tidligere besvarelser kan du få skrevet en masse i en fart :wink:
Har desværre ikke noterne længere, men spørg lidt rundt på panum så dukker de nok op igen :wink:

Alt i alt en rigtig dum og uretfærdig eksamen efter min mening - men nem at bestå :slight_smile:

Men hvilken slags spørgsmål kan man forvente? Jeg er mest nervøs for at man skal ud i en eller anden lang, syg udredning af en eller anden fiktiv persons sindstilstand.

Det billede kan jeg godt genkende. Vi var 1. hold med den eksamen, og fik at vide, vi maks skulle bruge 4 linier til de korte spm - men det gik klart bedre for dem, der blæste højt og flot på det.
I øvrigt mente faglederen, at målet var, at vi skulle kunne diskutere patienter i lyset af teorierne med psykologer når vi engang var færdige som læger… HA! 2 uger på 2. sem. er nok ikke helt nok til at
blære sig med flyvske hjemmestrikkede teorier overfor psykologerne :roll:

Desuden: Husk fagtermer! Jeg måtte tage den om, da censor i første omgang ikke mente, at jeg havde brugt nok fagtermer.

ad spm. mindes jeg det var noget med at forklare om teorierne eller forklare “symptomer” ud fra forskellige teorier.

Lige ud ad posen :mrgreen:

Det korte svar: nej.