Studser man over dette?

Hej alle

Jeg spekulerer lidt over nogle tind vedrørende motiveret ansøgning til SDU.

Hvis man beskriver at man længe har haft lyst til at være læge, og desuden beskriver at man er den meget målbevidste vedholdende type osv., vil læserene af ansøgningen så studse over hvorfor man ikke har fået det gennemsnit der skulle til? Og i så fald, er det noget værd at skrive noget om dette? I mit tilfælde gik jeg på Team Danmark gymnasium og var elitesejler på landsholdet. Derved var der ikke så meget tid til det boglige. Er der nogen der mener at dette er værd at skrive noget om? (det kommer jo til at lyde lidt som en undskyldning)

Læserne af ansøgningerne læser jo i realiteten ikke nogen ansøgninger fra folk der har gennemsnit nok, så måske er det ikke relevant at komme ind på. Men hvad synes i??

Mvh.

Martin Lawaetz

Hej Martin…

Det udvalg som læser din motiveret ansøgning, er jo ikke de samme mennesker som kigger på dit gennemsnit…

Mvh Sanne

Det har jeg også selv tænkt på. Hvis man skriver at man altid har ville læse medicin, må det betyde at du ikke var god nok i gymnasiet til at kunne vandre lige ind på kvote 1. Og hvis du har været topmotiveret og ikke opfyldt kravene, tjah så er du nok ikke den bedst egnede til en plads… Sat lidt på en spids.
For mit vedkommende er interessen først kommet senere, og det vil jeg da skrive.

Det synes jeg ikke at du har helt ret i… og det er jo også derfor kvote 2 findes. Desuden kan man jo sagtens have udviklet sig rent bogligt… og hvis man (også i dit tilfælde) fandt ud af sent, at man vil læse medicin, kan man jo stadig godt ha været ligeglad med hvilket gennemsnit man ville få i gymnasiet.

Min pointe er, at man bare skal tro på det, og kaste sig ud i det!

Mvh Sanne

Ja selvfølgelig kan man have udviklet sig. [quote]og hvis man (også i dit tilfælde) fandt ud af sent, at man vil læse medicin, kan man jo stadig godt ha været ligeglad med hvilket gennemsnit man ville få i gymnasiet.[/quote]
Vi snakker jo om, hvis man skriver at man længe har ville læse medicin. Hvis det er sandt virker det da fjollet at være ligeglad med sit snit. Men jeg ville da nævne det med Team Danmark- det er grunden til dit snit ikke er til det.