Studierelevant arbejde i England

Hej

Jeg har søgt ind på medicin i år, men tør næsten ikke håbe på optagelse. Derfor prøver jeg allerede nu så småt at planlægge det næste år, som skal bruges på at samle point.

Jeg kan se, at flere herinde har arbejdet på plejehjem (eller måske hospital?) i England. Jeg vil meget gerne høre fra nogen af Jer, om det er noget I vil anbefale, samt hvordan I gjorde?

Er det jobs man skal lede længe efter, eller hænger de nærmest på træerne?

Er det bedst at have fundet det hjemmefra, eller kan man bare rejse derover, og regne med at finde noget?

Hvad er Jeres erfaring med muligheden for at få fri omkring juletid? Jeg vil nemlig af flere grunde meget gerne hjem et smut på dette tidspunkt, men er usikker på om det overhovedet er muligt…

Jeg håber, at I vil dele ud af Jeres erfaringer, da jeg i øjeblikket er lidt lost.

PS: Har set at AF formidler jobs fra England, men det er fortrinsvis som handicaphjælper…

hej JRS

jeg har ligesom dig sogt optaglse pa medicinstudiet gennem kvote 2. Jeg kan se at du gerne vil til england og arbejde, hvilket jeg kun kan anbefale. Jeg befinder mig lige nu herovre, hvor jeg arbejder for en mand, med en rygmarvsskade pa C3- C4 niveau. Det har indtil videre v;ret rigtigt l;rerrigt, og her hvor jeg arbejder nu er jeg utrolig glad for at v;re. Man skal bare v;re forsigtig nar man tager herover, for jeg fandt et lignende job hjemmefra, men Richard (som manden hed) viste sig at v;re et broddent kar, som ikke ville betale lonnen, og regnede med at jeg de forste 2 uger ville arbejde for 80 pund i alt.
det skal sa ogsa siges at man kan v;re heldig. Carl som jeg arbejder for nu sorger virkelig godt for sine PA(personlige assistenter). Vi far udbetalt mellem 6000 og 8000 kr om maneden og vi har vores egen bil og hus. vi arbejder et dogn dvs. en sleepover, hvor iv har vores eget v;relse i hans hus, og har derefter to dogn fri.
Begge jobs fandt jeg pa http://www.eures.dk (AF som du selv n;vner). Carl har tre PAer ad gangen og da de/vi i gennemsnit bliver et halvt ar, er udskiftningen rimelig stor. han soger bl.a. nu og jeg regner med at rejse midt juni tidligt juli sa der mangler han igen. generelt er der et stor behov, sa hvis du gerne vil have et lignende job burde det ikke v;re sv;rt at finde noget hjemmefra. desuden er det mit indtryk at de hellere vil have folk fra skandinavien frem for fx Polen, hvor der ellers er rigtig mange der soger fra.
Hvis du hellere vil arbejde pa et plejehjem mener jeg at det er i marts april og september/oktober de soger. De annoncerer ogsa gennem eures.
jeg har v;ret utrolig glad for min tid indtil videre og har lart rigtig meget. Jeg har bade faet et indblik i den engelske kultur, pleje af handicappede samt den englelske sundhedssektor.
hvis du er interesseret i fx Carl ma du gerne kontakte mig for yderligere information ([email protected]). Jeg ringer gratis til danske fastnet, sa vi kan nemt arrangere noget.
ellers ma du have held og lykke.
mvh LIne

ps. jeg arbejdede her ikke i julen men begge de danske piger jeg arbejder sammen med havde en juleferie pa 2 uger hjemme i DK.

Jeg kom også ind på medicinstudiet igennem kvote 2 - stærkt hjulpet af lidt over et halvt års ophold i England.

Hele min Englandstur blev på forhånd arrangeret i DK af en person som havde kontakterne til de relevante institutioner - jeg kom i kontakt med personen igennem en avis-annonce der reklamerede for arbejde i England.

Kort sagt skulle jeg betale et par tusinde kroner i forskud, så ville både bopæl, 4 ugers skolegang (bl.a. lidt engelsk og lidt pleje-undervisning) og arbejde være ordnet. De første to uger spenderede jeg hos en plejefamilie der var so-so men efter det fik jeg tildelt en fast bopæl af skolen sammen med 8 andre jævnaldrende studerende i et stort hus i byen bournemouth. I bournemouth arbejdede jeg 40-50timer om ugen på et plejehjem for specielt demente mennesker, arbejdet var hårdt og lønnen ikke synderlig god, men jeg arbejdede sammen med nogle rigtig flinke mennesker, og kom i det hele taget rigtig godt ud af det sammen med de mennesker jeg boede med - jeg ville ikke have været oplevelsen foruden.

Har desværre ikke nogen oplysninger på den kontaktperson der formidlede det for mig da det efterhånden er en del år siden - men du kan da kigge efter ligende. Bare husk at du ikke er garanteret optagelse med et godt CV det vigtigste er stadig at skille sig ud (på den gode måde :slight_smile: ) i levnedsbeskrivelsen.

Hej…

Var selv i England og arbejde i 9 md før jeg blev optaget på medicin.
Da jeg var derovre arbejdede jeg på et Leonard Cheshire hjem for handicappede. Leonard Cheshire har hjem over det meste af England.
http://www.leonard-cheshire.org

Jeg var selv på Chiltern Cheshire Home, og jeg mener at have hørt de søger folk her til sommer.
Hjemmet ligger 30 min med tog uden for London. Mener helst de vil have folk i min 6-12 md., men det er godt sted at være, med gode forhold for både personale og beboere.
Skriver lige Email og telefon nummer, hvis nogen skulle være interreseret.
Email: [email protected]
Tlf: +44 1753480950

Hvis man er meget nervøs, for at skulle ringe derover, fordi man er usikker på sit engelske, så spørg efter Service Manageren, hun dansk :slight_smile: