Studieliv på SDU

Hej

Jeg overvejer og søge ind på studiet på SDU. Jeg har læst mig frem til, at uddannelsen er bygget op i moduler, og man deraf er ret ofte til eksamen, men hvordan er studiet generelt? Er der ofte afleveringer hver uge, som man har på gymnasiet? Eller består ens hverdag som studerende på, at man forbereder sig til forlæsninger og holdtimerne. Og hvordan håndterer man, at eksamenerne er så ofte. Her tænker jeg i forhold til, hvornår man bør begynde med at forberede sig osv.

Tak på forhånd

Man har ikke afleveringer på studiet. I nogle fag skal man dog afleverer en øvelsesrapport for at bestå faget, men det er ikke noget som fylder meget.
Det er meget forskelligt hvordan og hvor meget folk læser i hverdagen. Jeg kender folk som bruger 60+ timer om ugen på studiet og folk som stort set bare dukker op til forelæsninger og holdtimer, men til gengæld har en mere intens eksamensperiode med at læse op.
At eksamen ligger så tit er noget man lige skal vænne sig til. Man skal ikke mange uger ind i et modul før man får følelsen at eksamen er lige rundt om hjørnet. Og to gange om året har man eksamen, mens mange af ens venner ikke har. Til gengæld så vil jeg sige at mine eksamensperioder er nemmere, da man kun skal læse op til 1-2 fag i stedet for 3-4 fag.
Jeg elsker personligt modul opbygningen da det tillader at man kan fokusere på et fag / område af kroppen af gangen og man bliver ikke så overvældet over at skulle lærer om mange systemer på engang

1 Synes om