Studerende i udlandet

Jeg studerer medicin i udlandet og er interesseret i at få informasjon om muligheder for at søge sig over på et dansk universitet efter fuldført 2. eller 3. år. Er der nogen der ved noget om dette?

Kontakt studievejl. ved de respektive universiteter det er det bedste råd jeg kan give dig.

Generelt har jeg på fornemmelsen at det er lettere at komme ind på AU eller SDU fra udlandet - bl.a på grund af KU’s struktur med integrerede eksamener, og meritsystem der efter sigende skulle være lidt tungt at danse med.
Kendte en der søgte optagelse på alle 3, og regnede ikke med at komme ind på KU. Hun kom ikke ind på nogen - men dermed ikke sagt at det ikke er muligt. Som sagt er studievejledningen stedet at forhøre sig.

Tror det er lettere på den nye studieordning på KU, hvor bachelor og kandidatdelen på en måde opfattes som to forskellige uddannelser. Alle ansøgere med en anerkendt bacholorgrad i medicin, skulle have mulighed for at blive optaget på kandidatdelen på lige fod med alle andre. Men snak med studievejledningen, som tidligere nævnt.