STEM: Hvor skal du være lægevikar?

Hvor har du fået lægevikar denne sommer / på et andet tidspunkt?

Håber tråden kan virke som inspirationskilde til hvilke afdelinger der er værd at søge vikariater på i fremtiden!

Jeg starter: 3 mdr’s sommervikariat på Psykiatrisk afdeling P, OUH

Jeg havde vikariat paa Nuklearmedicinsk afd. ved OUH fra september til om december sidste aar.
Jeg var super glad for at vaere paa afdelingen, og kan varmt anbefale at soege om vikariat der.

Er på nefrologisk afd. Aalborg, har tidligere været på kardiologisk afd. samme sted.

afstemning tilføjet

Kan i øvrigt tilføje at begge afdelinger er rigtigt gode. Kardiologisk afd. er et godt “begyndervikariat”, mens det andet er et, hvor man passer vagten (dag + aften/nat), så det kræver lidt mere.

har været i Esbjerg med ren vagt funktion på akut med. modtageafsnit. SUPER godt sted. Kan klart anbefales :slight_smile: Lige nu er jeg på Lungeafd. i svendborg - HELT klart også et godt sted, og klart anbefalelsesværdig hvis man har mod på det (nok bedst som 2-3. gangsvikariat) :smiley:

Umiddelbart vil jeg anbefale 1.-gangssøgende at finde et sted hvor man går en del vagt, da det er “nemmere” at gå til, da man hovedsageligt “bare” behandler efter afd. instruks. Det bliver en del vanskeligere, når man skal til at planlægge, ændre og arrangere alt det praktiske på stuegang…

Held og lykke med søgningen til alle :smiley:

HVornår havde I jeres første vikariat? (og hvilken type afdeling?)

  • Mikkel

1998 Psykiatri. Blev hængende som ekstern vagt resten af studietiden.