Spørgsmål ang. kvote 2

,

Hej,

Er der nogen der ved hvordan man bliver optaget på AU næste år (2022) via. kvote 2? Er det kun gennem UniTest eller er det Unitest + fagsnit i de 5 fag. Jeg har søgt om det men jeg får mixed opinions. (Hvis det er UniTest + fagsnit, har man så mulighed for at supplere hvis man allerede har gennemført fagene på gym med samme niveau og evt. om det koster ekstra.)

Desuden har jeg også et par spørgsmål om UniTesten. Er grænsescoren det antal % som man har besvaret rigtigt? Altså hvis grænsescoren er fx. 50, vil det så sige at man skulle have haft 50% eller mere rigtigt? Til sidst hvis der er nogen der ved hvad grænsescoren for Unitesten var i år? Eller måske er den ikke offentliggjort endnu.

Tak for jeres tid.

MDC

AU:
Resultatet af kvote 2 fagsnit og testresultater fra optagelsesprøven vil indgå i en samlet vurdering, hvor fagsnit og testresultater vil blive vægtet lige (50/50). Du kan læse mere om det på deres hjemmeside :).

SDU:
Er udelukkende unitest og fagspecifikke tests (de er dog aflyst i år), der er med andre ord ikke noget med fagsnit her :).

Andre må gerne supplere.

Ift. AU mener jeg også det er 50/50 UniTest+fagsnit. Dette kan man læse om nu på siden for bachelor i medicin på AU’s hjemmeside.

Jeg ved ikke om UniTesten bliver generel eller fagspecifik.

Så vidt jeg forstår - og hvad jeg selv går efter - er det muligt at supplere fag (hæve niveau) hvilket du kan få SU for. Eksempelvis Kemi C–>B. Derudover er det muligt at tage HF enkeltfag, (samme niveau) hvilket du ikke kan få SU for. Eksempelvis matematik B->A selvom du allerede har det på A fra gym.
Karaktererne herfra kan i så fald anvendes i dit fagsnit til kvote 2, men aldrig kvote 1 :-)!

Mvh

1 Synes om