Søge turnus i flere lande

Er der nogen der kan fortælle mig om reglerne vedr. turnusansøgning, nærmere betegnet om der er mulighed for at søge i flere lande samtidig.

Hvis man eks. gerne vil “holde sine muligheder åbne” - er det så muligt at tilmelde sig lodtræknigen både i Danmark og norge, og samtidig søge turnus i England og Sverige, og så bare “takke nej” til de mindst attraktive tilbud (hvis man eks. får det dårligste lodtrækningsnummer i danmark).

Jeg vil meget gerne høre om i kender reglerne, samt jeres eventuelle erfaringer med dette :slight_smile:

Kender ikke præcist reglerne, men for noget tid siden var der noget snak om at det var for dårligt at nogle statsborgere (Især fra de andre nordiske lande der havde læst i dk) søgte flere steder. Men såvidt jeg husker så måtte man ikke, men de havde vist ikke mulighed for at tjekke det. Kender selv flere som både fik nummer i dk, og som søgte i Sverige. Nogle blev så i dk, andre endte i sverige.

Så umiddelbart skulle der ikke være noget i vejen for at søge på livet løs!

/Christian

Tak for dit svar!
Er der nogen der kender noget til deadline for hvornår man allersenest kan afmelde sig dansk turnus?

Hej igen

Du bør lige undersøge det så du ikke havner i en dum situation, har selv kun søgt i dk. Deadlines findes på sundhedsstyrelsens hjemmeside, burde være ret nemt at finde derinde. Da jeg søgte var der et dokument hvor der var frist for tilmelding, udsendelse af numre osv!

/Christian