Sidste håb Kvote 2

Hej

Jeg er på nuværende tidspunkt en 3g’er på gymnasiet, og ærligt sagt er jeg i noget lort. Jeg startede på gym med forventningen om, at jeg ville komme igennem uden problemer og med højt snit, og dermed komme ind på mit drømme studie medicin da folkeskolen var rimeligt let for mig og gik ud med et snit på 11,4, men nu sidder jeg i en situation hvor mit snit er på 7,3 og jeg ved med sikkerhed at jeg ikke ville kunne løfte mine karakter længere op end 8-9

Mit enste håb er nu kvote 2 så jeg ville høre om i havde nogle råd, eventuel apps eller hjemme sider jeg kan øve på. Jeg ville også høre om køb af aspiri kvote 2 pakken er det værd, er rimelig broke så 2400 er meget for mig.

Det kan godt være, jeg spørger dumt, men kan man ikke tage gymnasiet om, hvis man ikke er blevet student endnu? Eller evt skifte over til HF?

Jeg dumpede i sin tid IB World School, og det viste sig at være den største velsignelse, for så kunne jeg tage gymnasiet om flere år senere, og få et snit som jeg kunne bruge til det jeg ville.

Hvis jeg kunne have ændret noget fra min gymnasietid, var det at droppe ud i 3.g da det gik skævt for mit snit pga personlige ting. Set i bakspejlet skulle jeg have taget 3.g om, eller bare droppet helt ud og taget en HF. Så min absolut største opfordring til dig, er at gøre det. Kvote 2 er utroligt svært, og det er kun en meget lille procentdel der kommer ind gennem det nåleøje (på ku bliver 90% optaget på kvote 1 og 10% på kvote 2). Det er pisse hårdt, og kræver meget

2 Synes om

Hvis du er åben for at søge både AAU, KU, AU og SDU har du altså stadig en reel chance for at komme ind via kvote 2.

jeg vidste ikke at man kunne tage gymnaiset om, men personligt har jeg været igennem for meget til at kunne tage gymnasiet om. så d er kvote 2, der er min sats
:blush:

Hej
Tak for opmuntringen, ville høre mere om du selv har været igennem kvote 2 og om du eventuel har gode råd, til at forberede sig til kvote 2 :blush:

Helt enig med @Nikita02. Bedre at bruge ekstra tid til at få snittet der rækker til kvote 1, end opslidende årelange forsøg på at blive optaget gennem kvote 2 med lav sandsynlighed for optag.

2 Synes om

Jeg er selv blevet optaget via kvote 2 - jeg havde et snit lidt over 8. Jeg var så heldig at blive optaget allerede første gang jeg ansøgte - jeg havde så også søgt både AAU, AU og SDU. Da jeg søgte optagelse var der fortsat corona-restriktioner, så jeg blev udelukkende optaget på mit unitest-resultat. Jeg købte aspiri kvote 2 pakken, men jeg husker det ikke som at jeg var sådan super imponeret over den… :sweat_smile: Dog mener jeg at der var nogle gode eksempler på opgaver. Jeg havde også lavet de eksempler på unitest der ligger tilgængelige på nettet - men udover det, har jeg desværre ikke andre kloge råd at give. Jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig, hvis det er det du brænder for! Held og lykke!