SDU til KU?!?!

Ditto her :?

Hehe… Jeg har skam motivationen, og har ikke et problem med at tage helt til odense frem og tilbage hver dag for at læse til det!! Det må da være meget motivation?

At flytte til Odense/læse i Odense er selvfølgelig det jeg skal, hvis jeg ikke bliver optaget i KU. Det er mere muligheden for senere at flytte til KU/starte i KU, som jeg pt. prøver at undersøge…

[quote=“lolomg”:2qkgmed7]Hehe… Jeg har skam motivationen, og har ikke et problem med at tage helt til odense frem og tilbage hver dag for at læse til det!! Det må da være meget motivation?

At flytte til Odense/læse i Odense er selvfølgelig det jeg skal, hvis jeg ikke bliver optaget i KU. Det er mere muligheden for senere at flytte til KU/starte i KU, som jeg pt. prøver at undersøge…[/quote]

Hmmm… I så fald vil mit råd være at flytte til Odense, starte herovre og så tage den derfra. 3 år er lang tid, der kan nå at ske meget, og hvem ved, måske bliver du endda glad for at være i Odense! :shock:

Hej

Hvis dit snit fra gymnasiet ikke er højt nok til medicin på KU, så kan du jo læse til tandlæge på KU, og allerede efter et år kan du søge om at skifte til medicin. Det første år for tandlæger og medicin er næsten fuldstændig ens.
Jeg kender selv to der har gjort det.
Den ene læste 3 semestre på tandlæge, og så startede han på medicin på 3.semester.

Jeg ved ikke hvor mange af dem der læser til tandlæge der søger om at blive overflyttet til medicin, ej heller hvor mange der rent faktisk flyttes, men jeg kender nogle for hvem det er lykkedes, så… why not.

Så hvis du ikke orker at tage toget til Odense i 3 år, så synes jeg at du skal overveje denne mulighed.

En anden mulighed er at bruge året efter studentereksamen på fx at arbejde på et plejehjem, og så søge Kvote 2 næste år. Jeg ved ikke lige hvad de ellers lægger vægt på i Kvote 2, men jeg kender mange der har gjort sådan.

Jeg kom selv ind via Kvote 1, så jeg har ikke personlig erfaring.

Held og lykke.

[quote=“sandgaard”:1pczr59m]hej
Der er mange ansøgere, der ville flytte til Grønland, hvis de kunne få en plads der.

Hvis du ikke vil flytte og ikke kan klare afstanden, skulle du måske overveje om det virkeligt er medicinstudiet du brænder for!!![/quote]

Åh, hvor er det dog sandt. Personligt tror jeg ikke du brænder nok for det? Der er unge der vil gnave deres højre arm af i forsøget på at komme ind på medicin, uanset hvor - og du brokker dig over pendling ? Jeg er selv københavner, og jeg flyttede til Odense for at studere - og jeg elsker at være der! Jeg har en kæreste fra sverige som er flyttet 600 km for at studere i Odense! Det er et fantastisk studiemiljø de har fået stablet på benene ved SDU, så giv det en reel chance, eller opgiv din plads til én der virkelig vil have den.

jeg valgte at forlade kæreste i København og flytte til Odense da jeg blev optaget. det samme gjorde en kammerat der havde kæreste i Århus. Sådan er det hvis man brænder nok for studiet. Her efter et år, overvejer jeg at flytte til københavn og pendle.

overflytningsmulighederne er der. Men det er svært.
SDU har modulordning, og en helt ny studieordning. De forskellige fag og emner kommer på forskellige tidspunkter hos SDU og KU.

Da jeg blev optaget, var det selvfølgelig også noget jeg overvejede, og fik oplyst at mulighederne stort set kun er efter bachelor, og selv da skal man forberede sig på at gå et eller flere semestre om, for at indhente de forskellige emner og fag.
Meget besværligt, så jeg ville klart sige take it or leave it. der er sikkert mange der ville knokle det ekstra for at få råd til pendler-penge, flytte eller andet for at komme ind på drømmestudiet.