SDU: Bliver man opdelt i hold?

Jeg synes at have læst flere steder, at man bliver opdelt i hold, når man starter på studiet. Er det korrekt forstået?
Har man måske mulighed for at selv vælge hvilket hold, hvis nu man allerede i forvejen har fundet sig en studiekammerat?

Det gad jeg også godt at vide.
Mon man bliver opdelt efter alder? Efter landsdel? Eller ryster de bare posen? :slight_smile:

Når man starter, får man både et socialt hold og et fagligt hold.
Det sociale hold er man på i en måneds tid, hvor man har to tutorer tilknyttet og laver sociale aktiviteter sammen. Mener det består af ca 30 personer.
Det faglige hold skal man skrive studiestartsopgave med, hvor man får tilknyttet én tutor. Dette hold bliver opløst efter man har været til eksamen i SSO (ca. 1,5 måned inde). Det består af ca 15 personer, hvor man bliver delt i to, så man er 7 personer til at lave SSO’en.

Og til sidst har man også det hold, som varer studietiden ud og er det hold, man har holdtimer sammen med. Mange af personerne fra det faglige hold gik igen her, for mit vedkommende i hvert fald. Man er ca. 40 personer på dette hold.

Jeg tror ikke, at man kan få indflydelse på holdfordelingen, men det skader vel aldrig at spørge.
Jeg tror også fordeling er tilfældig. Jeg har i hvert fald ikke kunnet gennemskue noget system :blush:

1 Synes om