Pendling på kandidaten SDU

Hejsa,

Jeg vil meget gerne flytte til København og læse min kandidat på KU. Såfremt jeg ikke kan komme ind på KU overvejer jeg at flytte til København alligevel og så pendle til Odense. Er der nogle af jer, der har erfaringer med pendling under kandidaten på SDU. Har man ligeså ofte/meget undervisning som på bacheloren og er det helt umuligt at få det til at hænge sammen når man skal i klinik?

På forhånd tak :slight_smile:

Det bliver hårdt, personligt vil jeg ikke kunne gøre det.

der er meget klinik på 8, 10 og 12. Men reelt set kræver det jo at du ofrer hele din hverdag for at pendle frem og tilbage, jeg kender mange der gøre det (de vil hellere bo hjemme med alle fordelene dertil). Dybest set koster det dig 4 timer plus minus dagligt udover det sædvanlige, om du kan holde det ud i 1-2 år, er op til dig. Nogen klarer det fint, så læser de i toget, kommer hjem til mors mad osv.

Hej,

Jeg byder også lige ind på denne.
Der er stadig en del undervisning på kandidaten (læs næsten dagligt), men det hele er forelæsninger så ingen holdtimer. Hvis du er typen der får meget ud af forelæsningerne og derved ønsker at deltage i dem kommer du selvsagt til at pendle en del frem og tilbage. Der er også studerende der er selektive i deres valg af forelæsninger og derved springer en del over. Hvad du bedst kan lide ved kun du.
Ang. klinik er jeg ikke helt enig med det Shotdown skriver. Mest fordi der bliver skrevet “meget” klinik hvilket clincher lidt med at man på SDU har absolut mindst klinik i landet. Det være sig obligatorisk klinik på 8. og 10. semester. Det ene er 8 uger og det andet er 6 uger. Bliver du sendt i klinik langt fra Odense tilbydes du overnatning ligesom alle andre. Dvs. du kun skal pendle mandag og fredag. Får du klinik tæt på Odense må du afsted hver dag med mindre du kan overnatte hos en i Odense.
Det sidste “klinikophold” som der henvises til på 12. semester er i virkeligheden på 11. semester - hvis man altså vælger det. Det er ikke et selvskrevet klinikophold eftersom det afhænger af dit profilvalg. Hvis du vælger klinikprofilen så skal du i klinik, men vælger du en af de andre profiler kan der være mulighed for ikke at skulle klinik dagligt. Om valget så skal afhænge af pendleri eller ej er en helt anden snak.

Når det er sagt vil det for mig heller ikke være ønskværdigt, at bo langt fra den by jeg læser i. Jeg holder af forelæsningerne, studielivet med medstuderende og det faktum at bo tæt på det hele.

Sidst, men ikke mindst, vil jeg lige minde om at det oftest er meget få studererende der overflyttes til KU på kandidaten så det er nok næppe noget du skal sætte næsen alt for meget op efter.

Håber at du kan bruge det input :+1:

Dbh.
KmK