Pause mellem Bachelor og Kandidat

Hej

Jeg går pt. på 5. Semester på SDU, og tænker at jeg gerne vil tage et halvt års pause mellem bacheloren og kandidat. Jeg har aldrig haft en pause fra skole, og det er nu der er en stor mulighed for at gøre det, uden større konsekvenser.

Er der nogle der har erfaringer, både gode og dårlige? Og evt. ideer til hvad man kunne lave i det halve år?

Jeg har ikke selv gjort det, men mange fra min årgang har. De tager ud og rejser eller på højskole, og andre arbejder bare en del for at have flere penge mellem hænderne når de kommer tilbage på SU. Der er mange muligheder, og du har jo retskrav i 3 år, så det er ret konsekvensfrit. Hvis jeg selv skulle have haft en pause ville jeg nok have brugt en 2-3 måneder på at arbejde fuldtid og så rejse ud på en backpackertrip. :smiley:

Dog skal du være opmærksom på hvis du bor i en ungdomsbolig, så bliver du jo studie-inaktiv i den pause du tager og må derfor ikke bo der længere!

Ligeledes skal du tænke over om du har det okay med at skulle starte igen uden at kende særlig mange på din nye årgang, det er selvfølgelig ikke det største problem, men det kan betyde noget for nogen.

1 Synes om