Pause efter KBU - Fremtidige karrieremuligheder?

Hejsa

Jeg er snart færdiguddannet cand med, og påtænker efter KBU at tage en 3 årig lederuddannelse på fuld tid. Mit spørgsmål er om der er nogen erfaringer med om det forringer ens fremtidige muligheder i lægeverden, hvis man “forsvinder” fra det lægelige virke i 3 år efter KBU.
Jeg tænker her i forhold til at søge ind på introstillinger efter endt lederuddannelse. Kan det være man efterfølgende skal starte med at søge uklassificerede stillinger inden en introduktionsstilling?

Håber nogen kan hjælpe her og give lidt klarhed!

Hvis du tænker ledelse i det offentlige skal du måske mere gå efter en master i ledelse - den kan tages på deltid og så har man fortsat et ben i klinikken. Masteren giver nok mere mening længere henne i dit lægelige virke, dog… Men, hvorfor ikke. Så længe du har erhvervserfaring.

1 Synes om

Min opfattelse er på ingen måde at du forringer diner muligheder for fremtidigt lægearbejde ved at være uden for klinikken i tre år. Det er PhDer jo også. Og folk er på barsel (ja okay, måske ikke i tre år). Men du efteruddanner dig trods alt og det er vel næppe en dårlig ting.
Jeg har hørt om unge læger der er væk fra faget i mere end tre år og stadig uden problemer har kunne søge introer. Så no worries.

Sagen tror jeg er en helt anden hvis du er speciallæge. Men her kan @frold måske be- eller afkræfte? Min tanke at at afdelingen ved ansættelse af en speciallæge forventer en læge der kan arbejde selvstændigt og hurtigt fra første dag og som tilmed kan supervisere yngre læger. Det er ikke sikkert at man kan leve op til det de første måneder efter tre års fravær fra lægeverdenen.

Dbh.
KmK

@JamenAnki
Tjek lige timetallet på uddannelsen - dén lederuddannelse jeg har taget var internatopbygget (cirka én weekend om måneden) og fyldte ikke mere end at man faktisk kunne have et fuldtidsjob ved siden af.

@Leeloo hvem er svaret til?