Organisering af ansøgninger

Hej…igen

Det er ved at være flovt med alle mine spørgsmål, men det lader til at jeg aldrig får ende på dem.

Jeg er igang med at ansøge via. kvt. 2 (medicin). Jeg vælger at søge på alle 4 universiteter, der tilbyder uddannelsen. Jeg har valgt at vælge KU som sidsteprioritet, da den virker uigennemtrængelig for et uerfarent ungt menneske som jeg. Men jeg taber intet.

Der skal jo en motiveret ansøgning til KU og da jeg søger digitalt gennem optagelse.dk, så er jeg i tvivl om, hvordan jeg skal sende den. Altså hvordan skal jeg bygge det op? Hvordan fortæller jeg de andre 3 universiteter, at jeg har sendt en ansøgning til KU skriftligt?

Hej Quijoten

Jeg er næsten sikker på at du ikke behøver fortælle andre universiteter at du har sendt en skriftlig motiveret ansøgning (+CV) til KU, de vil nok også gerne slippe for alt for mange oplysninger :smiley:

Sidste år var der problemer med optagelse.dk, da en del ansøgere ikke var opmærksomme at de skulle eftersende (eller vedhæfte) relevante dokumenter og blev derfor diskvalificerede. Jeg kan ikke huske efterspillet på det, men personligt tager jeg ingen chancer og ofrer nogle penge for at sende ALT i papirform som anbefalede breve.

Og en lille trøst: der kommer en ende på dette limbo, senest 14. marts skal du slippe det hele af sted (eller 15. marts kl. 12 hvis du søger elektronisk/ afleverer personligt).

Held og lykke med det hele!

Mignon

Mange tak for svar

Jah, du har ret. Tror heller ikke at jeg satser alligevel så. Det bliver sendt gennem post :slight_smile: