Motiveret ansøgning

hejsa :slight_smile:

Giv lige et par ord med på vejen så vil det være alletiders :slight_smile:

Ansøgning til medicinstudiet motiveret ansøgning

Jeg er en glad, udadvendt pige på 22 år. Efter længere tids overvejelse, er jeg kommet frem til at jeg har lyst til at gøre den ekstra indsats, det kræver at læse medicin. Det at man kan uddanne sig gennem længere tid og fordybe sig i et speciale, ser jeg som noget meget positivt.

Jeg er matematisk student fra 2004, jeg har mat A, kemi A, bio B og fysik B. Jeg valgte efter mine interesser i gymnasiet, da jeg på det tidspunkt ikke havde tænkt over hvad jeg skulle efter gymnasiet.

I gymnasiet besluttede jeg at tage på højskole efter studenter eksamen. Jeg tog på Viborg gymnastik og Idræts højskole. Her blev jeg bl.a. uddannet gymnastik instruktør, vi havde fag som fysiologi og anatomi, på et lavt niveau. Det at kunne lære noget fra andre og selv være et forbillede for andre, har været med til at styrke min selvtillid. Så jeg ved hvor jeg er stærkest og hvor jeg er svagest.

Efter højskole opholdet blev jeg ansat på et plejehjem, hvor jeg også havde været ferieafløser i 5 uger inden højskolen. På plejehjemmet havde jeg forskellige vagter, det gjorde at jeg fulgte beboernes døgnrytme. Jeg flyttede mine personlige grænser, hvilket har gjort mig endnu mere fast besluttet på at jeg gerne vil læse medicin, og flytte flere grænser. Mine opgaver var bl.a. at hjælpe beboerne med at spise, personlig pleje osv. Det klarede jeg med stor empati, da det var første gang for mig at skulle hjælpe et ældre menneske. Efter kort tid på plejehjemmet fik jeg overblik over hvad der var vigtigt for beboerne, det hjalp både det faste personale og de nye afløsere. Jeg deltog i forflytningskursus og fik instruktioner i alle lifte osv. på plejehjemmet. Jeg var med til medicinering af beboerne og samtaler med de pårørende. Jeg mener at disse ting er gode at have i bagagen, når jeg starter på at læse medicin. Jeg har til sommer været ansat som ferieafløser i 3 år.

Sommeren 2006 flyttede jeg til Odense på kollegie, jeg startede på SDU i september. Jeg startede på at læse naturvidenskab på science året, med studieretning farmaceutisk kemi. Her havde jeg bl.a. fag som kemi, fysik og biologi. Jeg skrev første års projekt i kemi, med et godt resultat. Efter et år med op og ned ture, blev jeg klar over jeg ville læse medicin. Jeg tog engelsk på B-niveau på hf, og jeg gjorde første året færdigt.

Jeg meldte mig til bestyrelsen på kollegiet, hvilket har skabt mig et stort netværk i Odense, samt jeg kender miljøet på SDU, studieteknikker og har lært at pririotere. Jeg ved hvad det kræver at læse på universitet og hvad det kræver at læse medicin. Jeg har set en del bøger fra medicinstudiet og smug læst lidt dem, anatomi delen tiltaler mig meget, da det er fascinerende at se hvordan kroppen fungere og hvordan vores muskler er opbygget osv. Jeg har lyst til at lære mere om det.

Jeg har gjort mange af tingene af lyst og interesse, derfor er jeg nu klar til at tage den næste udfordring. Jeg er klar til de udfordringer som medicin studiet vil byde på.

Jeg er ikke helt sikker på den afslutning bøvler lidt med den inde i hovedet.
tusind tak for hjælpen, det fedt I gider hjælpe os.

kat

Hej med dig!

En god ansøgning som jeg ikke synes du skal ændre ret meget i. Det eneste jeg har at tilføje er følgende:

Drop den linie:

“Efter et år med op og ned ture” og koncentrerer dig om at få forklaret hvorfor du skifter fra farmaceutisk kemi til medicin. Du skal også forklare hvordan du kan bruge dine erfaringer fra farmaceutisk kemi ift medicin.

Du er helt klart en af dem der bliver kaldt til samtale. Du har rigtig meget at byde på og har “lært” hvad det vil sige at læse på en videregående uddannelse.

Held og lykke!

hejsa
tusind tak skal du have, hvad med slutningen, hvordan får jeg den afsluttet ? nogen gode ider eller andet godt:-)

kat