Måske corona og selvstudie. Hvad gør jeg?

Hej!

Jeg er lige startet på 1. semester på AU, og som alle jer andre er jeg i gang med selvstudie pga. corona - og selvstudiet synes jeg er lidt hårdt i forvejen.

Men sagen er dén, at jeg nok med al sandsynlighed selv er blevet ramt af corona. Nu siger de jo, at det ikke rammer unge særlig hårdt. Men det er ikke helt min oplevelse - for mig er det gradvist blevet værre, og nu har jeg åndenød og feber (og jeg ringer også til lægen inden for normal konsultationstid i morgen).
Forværringen i mine symptomer er så antageligvis bevirket af, at jeg som astmatiker til en vis grad ligger inden for risikogruppen.

Mit spørgsmål er egentlig mere, om det mon er muligt at få dispensation på baggrund af sygdom i dette tilfælde. Og i så fald hvordan det skulle gå til? Og hvem skal jeg kontakte? Nogen der ved det?

De har næppe mulighed for at give mig lov til at blive testet pga. mangel på testkits, tænker jeg - og jeg skal jo vel kunne fremvise en lægeerklæring? Men jeg har så umådelig svært ved at nå pensum på selvstudie, så dårligt som jeg har det, og jeg er ved at gå helt i panik.

Jeg synes, jeg står i en lidt speciel situation, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre ved?

(og bare rolig jeg er i frivillig karantæne og har været det siden jeg begyndte at få det dårligt, hvilket var 1-2 dage før uddannelserne blev påbudt at nedlukkede fysisk)

Hej

Man kan få dispensation med lægeerklæring i de allerfleste tilfælde.

Umiddelbart tror jeg at det er meget muligt at få en lægeerklæring på at en respiratoriske sygdom (selvom man ikke kan være sikker på at det er corona) har svækket dine evner i at kunne følge med i almindelig undervisning.

Men hvis ikke, kan du skrive til bachelor studievejledning på [email protected] og spørge hvad man ellers kan gøre.

1 Synes om