Kampen mod 4års-reglen fortsætter - støt den

cool, jeg er frisk.
Noget operationer fra de gode gamle dag…
UDEN bedøvelse :slight_smile:

Jeg forslår også fødsler, uden nogen form for hygiegne.
Fra operation / dissektion til fødsler…

Evt. også noget med at man ikke har noget og skulle have sagt i henhold til hvad man gerne vil…
En klædt ud som LLR, og siger, til en tydeligvis børneglad person, DU SKAL VÆRE psykiater…

osv…

mhv
svend

[quote=“frold”:hztvwsak]men, jeg tror vi kommer længst med at lave en happening i hvert fald i første omgang.

Jeg tror en god tilrettelagt happening vil kunne give mediedækning om ikek andet smilet frem…[/quote]
Det lyder som en rigtigt god ide.
Er det noget som FADL vil planlægge?

@Jehu: Der er indgået en aftale. Det budskab har regeringen sendt ud til vælgerne, og DADLs spidser står 100% bag det i ugeskriftet (aktivt link) og på laeger.dk (aktivt link). En aftale indgåes mellem ligeværdige parter, og en aftale fordrer også enighed. Regeringen har tydeligvis haft brug for opbakning af lægernes repræsentanter til aftalen, og den har de fået! Du kan vende og dreje det her i al evighed, men YL læger gav mere end de fik.

Derudover kan det undre vores repræsentanter (MW og JWJ) ikke er i stand til at komme bedre ud af en sådan forhandlingssituation. Jeg ser to scenarier, enten er de inkompentente eller også har de politiske/arbejdsmæssige ambitioner, der gør at de retter ind, når de står overfor sundhedsministeren. Begge dele er dog uacceptable, når man - som de to - har et betroet hverv, der består i at pleje medlemmernes interesser.

Jeg synes det er nogle interessante diskussioner om hvordan vi kan fortsætte. Men der skal ske noget…

Jeg vil gerne være med til at planlægge nogle happenings, som kan skaffe os noget presseomtale. Det handler vel bare om at vi holder et møde snarest, så det kan blive til andet end gode ideer på et internetforum. I den forbindelse kunne det også være interessant med en diskussion af fordele, ulemper og muligheder for andre aktioner, fx en symbolsk arbejdsnedlæggelse eller lignende. Tror vi kan få en lidt bedre debat, hvis vi sidder overfor hinanden.

Er det en fordel at en sådan gruppe er uafhængig af FADL? Jeg mener det skal naturligvis være i overensstemmelse med fagforeningen, men aktioner eller happenings behøver ikke være planlagt således FADL skal være ansvarlige for dem og således diverse repræsentantskaber og bestyrelser ikke skal forholde sig til detailplanlægningen.

Uanset: Hvem vil være med til et møde i København? Skal vi indkalde det selv? Eller skal det være i FADL-regi?

I øvrigt er der en interessant demonstration den 31. maj hvor blandt FOA demonstrerer mod øget bureaukratisering og kontrol i den offentlige sektor. Det kunne være fint med medicinstuderende i kitler… Se mere her: http://www.slipvelfaerdenloes.dk

mvh Stine