Interesse for medicin

Hej !

Jeg kunne godt tænke mig at spørge alle, dermed mener jeg medicin-studerende, kommende medicin-studerende og læger : Hvad har motiveret eller igangsat Jeres/Din interesse for medicin ?

Hej Enigma,

For mit vedkommende var det gymnasiefagene biologi, fysik og kemi, der bidrog til min store faglige interesse, men også det kedelige forhold, at min far, mor, farmor og mormor har eller har haft kræft, giver mig mod på at træde ind i behandlerrollen (hvis jeg da ikke kommer til at forske:)).

Inden nogen får for meget medlidenhed med mig, må jeg hellere sige, at tre af tilfældende skyldtes/skyldes miljøfaktorer (fx 2xhudkræft som følge af eksorbitant solbadning).

ønsker om at lære mere omkring kroppen og hjælpe andre mennesker.
Nok også være sikker på at ingen dag er ens…men FUCK hvor er der meget at læse :slight_smile:

Min interesse startede for mange år siden. Allerede med biologi, sundhed og behandling i folkeskolen (læge var NR. 1)! I gymnasiet fandt jeg ud af at jeg ville være i plejen, ikke forske - og da mine forældre er sygeplj. er jeg vel også lidt skadet på forhånd :slight_smile: (Stadig læge som nr. 1)!!
Men det at ku hjælpe andre mennesker, SÅ TÆT på det var også noget der “tændte” mig!!
Som sagt… Har villet være læge så længe jeg kan huske…!!

Besluttede mig her for et par måneder siden, men har siden tænkt på om jeg egentlig brænder “nok” for det. Da jeg var 5 år ville jeg f.eks. ikke være læge, men efter jeg har fundet ud af, hvad studiet og gerningen indebærer (livslang uddannelse, fedt studiemiljø, god blanding af naturvidenskabelige discipliner, klinikophold som forbindende kit mellem teori og praksis), så finder jeg det meget tiltalende.