Hvor meget tjener en læge egentlig?

På medicinsk afd. lå jeg vel på ca. 28.000 pr. mrd…
På kir. afd. ca. 33-36.000 pr. mrd…
I praksis 24.000 pr. mrd…

Pension ikke medregnet.

Er det egentlig slet ikke muligt at forhandle om sin løn?

Nej…

Ved at søge her i forummet kan du finde flere tråde om turnusløn og turnus som helhed. Der er ingen grund til at gentage den debat.

Hvorfor SÅ fikseret på ussel mammon. Vores arbejde er da belønning i sig selv. (Fik hermed taget min depjat-møddom…hej til alle)

Hvis du i ramme alvor mener det, så er du velkommen til at kigge forbi min arbejdsplads et par dage om ugen og aflaste mig i kampen mod fodvorter, virustonsilitter og testodyni - lønnen kender du :smiley:

Godt det ikke er dig der forhandler vores løn selvom man nogle gange skulle tro det var sådan nogle som dig…

Sarkasme kan være anvendt i det ovenstående :wink:

Det kan man da ikke :wink:

[quote=“spurs_hot”:2wngdx94]Nogen der har et overblik over hvilke sygehuse/amter der udbetaler overarbejde? Gør Esbjerg f.eks?[/quote]Det må der laves en undersøgelse over. Altså det kan godt være det er mig, men jeg er nok ikke så pengegrisk. endnu… Det kan være det kommer. Omkring 30000 er faktisk en ok løn. Min bror er jurist og startede på 27000 så vidt jeg husker. Han stiger måske også lidt hurtigere. Men hvis han skal arbejde på en stort advokat kontor skal han også lægge noget det ligner 50-60 timer i ugen. Uden overarbejdstillæg. Og en håndværker tjener 20000 pr mdr. Også er han fuldstændigt smadret som 50 årig og kan bare sidde i en stol og tænke på alle de fede ting han kunne have lavet. Helt ærligt Drenge og piger. Vi har verdensbedste uddannelses system. Selv mureren søn kan sgu læse til læge. Måske vi skulle glæde os over det vi har istedet for at ærgre os over det vi aldrig får. :up:

Ja på deltid i Jylland

En dygtig håndværker på fuldtid tjener nok nærmere 25-30.000 om måneden. Han har fri når han har fri, og rig mulighed for at tjene mere ved siden af. Men ja, han er nok ret slidt som 50 årig, og har nok nærmere en lønnedgang i hans senere år.

Tror ikke man skal bekymre sig så meget om lønnen. Turen op ad lønstigen er måske langsom i starten og 5-600.000 årligt til en overlæge lyder måske ikke af så meget igen, men der er jo så mange andre muligheder for at tjene penge der er svære at give et præcist overslag på: konsulentjobs, ekstravagter, diverse tillæg, undervisning etc.

Desuden skal man da være lidt af et grådigt bæst for ikke at synes at arbejdet i sig selv bærer bare en lille del af lønnen :wink: