Hvilke karakterer tæller ved fagsnit?

Hej :))
Jeg har haft fysik B i år, hvor jeg fik 12,12 i standpunktskarakterer. Jeg har herefter valgt at opløfte fysik B til A-niveau. Jeg frygte at falde i karakterer. Mit spørgsmål er derfor om det er karakteren på b-niveau eller a-niveau, der kommer til at tælle, hvis jeg søger gennem kvote 2, hvor kravet er fysik B?
Tak på forhånd!

1 Synes om

Fysik B kommer slet ikke til at figurere på dit eksamensbevis hvis du har hævet det til A-niveau. Så den karakter du får i Fysik A er den karakter, der kommer til at tælle.

3 Synes om

Vil lige tilføje at du godt kan søge om en rektorerklæring, som du kan benytte til at søge dispensation til at de kigger på B-niveauet i stedet :slight_smile:
Skærmbillede 2021-07-04 kl. 01.42.33

1 Synes om

I så fald kræver det vel, at personen dumper Fysik A? Jeg forstår indlægget som at personen er bange for at få en lavere karakter end han/hun fik i Fysik B (12/12) og her tænker jeg ikke at personen frygter at få 00 eller -03 - så ville det da have været tosset at hæve fysik. Og så kan man sige, at 12/12 på Fysik B er sandsynligvis nok til at bestå Fysik A uden nogen som helst undervisning, så det virker ikke som om, at en rektorerklæring kunne komme på tale i dette tilfælde.

1 Synes om

Jeg er ikke enig.
Jeg har søgt flere forskellige fag der kræver forskellige niveauer i matematik, og de har beregnet fagsnittene udfra det krævede niveau på hvert fag, ikke bare mat A på dem alle, kan jeg se på mit.au i hvert fald.

1 Synes om