Hvilke bøger er værd at købe?

Hejsa,
Hvilke bøger er det værd at købe, og hvilke bøger synes i, at man ikke behøver at købe.
Jeg starter til februar på SDU.

Jeg har med glæde haft


Og et anatomi atlas, men mindre end dette kan givet også gøre det :slight_smile:

Men generelt må min anbefaling være at vente med at kigge den slags til du starter.

4 Synes om

Jeg er helt enig med @frold i blot at tage det med ro på nuværende tidspunkt og vurdere hvilke bøger du vil købe når du starter.
På 1. semester, 1. modul skal du lære om cellen og om histologi samt snuse til lidt fysiologi og så have avanceret førstehjælp.
Der er en (god) dansk lærebog til histologi som de fleste anskaffer sig. Det er (heldigvis) også den danske lærebog der er pensum. Den hedder Genesers Histologi og kan erhverves fra ny eller du kan købe den brugt. Den ældre udgave kan også fint bruges, men nogen vil altid have den nyeste udgave der ofte er grafisk flottere og har rettet diverse småfejl. Se på facebook efter “Køb og salg af brugte bøger til medicin og klinisk biomekanik” hvor man kan finde de fleste pensumbøger til fornuftige priser.
Der er også andre bøger der anbefales til modul 1, men ikke alle er lige relevante. Snak evt. med din kommende sociale eller faglige tutor om dette.

Glæd dig til at starte! Det er et meget spændende studie selvom det til tider “trækker tænder ud”. :slight_smile:

Mange hilsner
KmK

2 Synes om

Okay, tusinde tak for hjælpen :grin:

Hej Wannabedoctor1, jeg starter på AU nu her og vi bliver introduceret til bøgerne og hvor vi kan købe dem (med studierabat) af vores tutorer under intro ugen, og vi har fået at vide at vi skal vente med at købe dem til efter vi er startet. Tænker det er nogenlunde det samme på SDU, så vent og så får du forhåbentlig også fine rabatter :grin:

1 Synes om

Jeg vil bare gøre opmærksom på at der altid er studierabat og i ikke får yderligere end alle andre… og der plejer at være tale om ca. 100kr… hvilket er intet når man er oppe og betale 800-1000kr pr bog…
Med det ikke ment at i ikke skal vente, for det er helt sikkert klogest, vil bare gøre opmærksom på at det ikke er det vilde sparet…

1 Synes om

Vi får 10% på bøgerne hvis vi køber gennem skolen, og med samlet pensum liste som løber op i 3200 kan 10% altså også noget. 320 kroner er meget hvis man lige har brugt penge på at flytte hjemmefra osv, så det var bare et nyttigt tip som man kan tage eller lade være :o)

1 Synes om

Citatblok

Netop derfor giver det for mange studerende god mening at købe bøgerne “brugte”. Der kan virkelig være mange penge af spare - og så gavner det også miljøet :sunny:
Der er også studerende der altid vil have nyeste udgave og have bogen fra ny og det er selvfølgelig helt fair, men det koster :money_mouth_face:

3 Synes om

Hvis du er interesseret i brugte bøger, kan jeg anbefale bogsalgsgruppen for medicin og biomek på SDU

2 Synes om

Eller bogsalg medicin på Facebook.
320kr er intet sparet iforhold til hvis man kigger lidt rundt, man kan tit (især til 1./2. Semester) finde “brugte” bøger der aldrig er blevet brugt, da folk er droppet ud… personligt fandt jeg alle bøger til 1. Og 2. Semester i sin tid helt nye, aldrig åbnet og jeg skulle kun give 1000kr for dem… 10% er heller ikke meget i forhold til hvis man gider lede lidt rundt og finde det på nettet fx Saxo eller den danske boghandel i Flensborg osv.
Og husk på alle får 10% studierabat, det er ikke specielt for ny startet, så er det i virkeligheden et tilbud, når alle der køber bøgerne får rabatten?
Derudover så husk at hvis man er medlem af fadl får man yderligere rabat gennem dem.

1 Synes om

Helt enig. Brugte bøger er et kæmpe go!

1 Synes om

Man kan læse det hele.

Man kan også tage udgangspunkt i slides til forelæsninger samt gamle eksamenssæt. Jeg lavede et noteapparat ud fra dette, som jeg terpede og terpede, og det var rigeligt fint til en lægeeksamen med godt resultat. I ny og næ slog jeg op i medicinsk kompendium, men det er ført relevant på kandidaten, hvor medicinstudiet starter rigtigt.

1 Synes om