Hospitalbesøg xxxxx

Hej alle. Jeg har vildt gerne lyst til at være med i en operation, hvor man fungerer som en assistent eller flue på væggen - nogen der kan anbefale noget eller kan komme med erfaring? Det er på SDU første semester.

Hej Josepine99,

Det er muligt at være med til operationer selv tidligt på studiet. Jeg vil dog anbefale dig at vente til efter modul 2 da det først herefter giver (faglig) mening. I den forbindelse vil det være oplagt at se en ortopædkirurgisk operation.
Jeg ved ikke hvordan holdningen på OUH er til det, men efter første år på studiet var jeg med som føl på SVS i Esbjerg og det var rigtig godt. Både lærerigt og også en oplevelse samtidig.

Dbh.
KmK

2 Synes om

Kære Josepine99

Jeg kan varmt anbefale et prækliniks ophold på netop ortopædkirurgisk på OUH, dog giver det som KirurgenmedK skriver klart bedst mening efter du har færdiggjort B2.

Lad mig i samme ombæring anbefale SAKS kurser i bl.a. grundlæggende suturteknik så man kan lidt praktisk når man møder op på afdelingen.

Bedste hilsner
Mountbatten

3 Synes om

Det kan man ikke i Odense. I hvert fald ikke på orto.
De bruger introlæger og portører.

Mange tak for svar. Men hvordan fungerer processen - er det sådan at jeg skal kontakte de forskellige afdelinger?

Hej Josepine99

Det er oplagt at gøre det ja, er der nogen kirurgiske specialer du er mere interesseret i end andre kan du med fordel skrive til de afdelinger først :wink:
Men Orto laver meget, og det er relativt simpel anatomi man skal kende for at få godt udbytte af en dag som assistent på de afdelinger.

1 Synes om