Holde pause efter KBU'en?

Hej alle:) Jeg bliver student til sommer og er super motiveret for at læse medicin! Vil derfor søge ind til medicinstudiet på AU (vinterstart). Det vil sige, at min pause mellem gymnasiet og universitetet selvfølgelig ikke bliver så lang, hvilket jeg ikke på nuværende tidspunkt har noget imod, da jeg brænder for at studere. Dog har jeg tænkt på, om man efter at have afsluttet sin kandidat og efterfølgende KBU har mulighed for at holde en pause og vente med at videreuddanne sig til speciallæge? Derfor er jeg interesseret i at høre, hvad nogle af jer har gjort, eller om i kender til hvilke muligheder der er ift. dette. Kan man eksempelvis arbejde med noget helt andet eller tage ud at rejse etc.? Baseret på min egen research er der ikke umiddelbart nogle regler, som begrænser mig i at gøre dette, men jeg kan jo have overset visse detaljer…

På forhånd, tak for svar! Vh Philip

Du sidder nu og gør dig tanker og planer om noget der ligger vel ca 10 år ude ii fremtiden - en fremtid hvor du givet vil have helt andre prioriteter (børn, velsagtens).

Når det er sagt er det jo altid en frit for at gøre hvad man vil efter endt KBU. Mulighederne er uendelige: forskning, Læger uden Grænser, lægemiddelindustrien, et job i netto, jordomrejse, militæret, telefonsælger, avisomdeler… Det styrer du selv: laver du intet tjener du ingen penge…

Tusind tak for svar! Måske skal jeg blot lade være med at reflektere så meget over fremtiden og bare kaste mig ud i, hvad der nu engang føles rigtigt, nemlig at læse til læge:)

1 Synes om

Det er i hvert fald ikke mulighederne efter endt KBU, som skal være begrænsende… :smiley:

1 Synes om

Jeg er helt enig med @frold. Du kan gøre helt hvad du vil efter KBU (eller inden hvis det er bedre). Mange er dog ret “sultne” efter at komme ud i lægelivet når man først er færdig, men den del mærker du jo først når du kommer så langt. Men muligheder er der i hvert fald nok af!
God vind med det :+1:

Dbh.
KmK

1 Synes om