Hjælp til at arrangere klinisk ophold på færøerne søges!

Hej alle! :slight_smile:

Er der en af Jer, der kender en person, som man kan kontakte på Landssygehuset i Thorshavn mhp at komme på tidlig klinisk ophold (4.sem) på sygehuset til august? Dette er jeg meget interesseret i, og har dog også kontaktet en af de ledende overlæger på sygehuset pr. email, men han virkede totalt uinteresseret og arrogant (han svarede mig på færøsk, hvilket jeg selvfølgelig ikke forstod noget af), så det fik jeg ikke meget ud af.

Håber jeg kan få noget hjælp af en af Jer… :slight_smile:

Jeg ville kontakte IMCC - mener de har prækliniske ophold på Fæ-øerne :smiley:

http://www.imcc.dk/download/public/rejs … ersion.pdf

Du skal prøve at skrive til [email protected], det er ledelsessekretæren på kirurgisk afdeling og hun er vældig flink. Hun arrangerede mine ophold på Landssygehuset, som i øvrigt er et super sted at være i præklinik på.
Hvis du vil vide mere om tingene deroppe, så siger du bare til 8)

Måske var du bare uheldig mht. hvem du fik fat i. Da jeg var deroppe var de enormt venlige. Prøv at ringe til dem.

[quote=“Færingen”:265em0vz]Du skal prøve at skrive til [email protected], det er ledelsessekretæren på kirurgisk afdeling og hun er vældig flink. Hun arrangerede mine ophold på Landssygehuset, som i øvrigt er et super sted at være i præklinik på.
Hvis du vil vide mere om tingene deroppe, så siger du bare til 8) [/quote]

Det glæder sgu mit hjerte at se studmed blive brugt til noget konstruktivt!!

Fedt du gad registrere dig blot for at hjælpe sine…

Man er vel Fæ-ring :up:

Mange tak for hjælpen! Jeg har lige skrevet en mail til den ledende sekretær Sólvá Hjelm, så nu håber jeg på at få et pænt svar denne gang :slight_smile:

Bare et lille spørgsmål: Er færinger meget nationalistiske? Spekulerede nemlig på hvorfor den ledende overlæge svarede mig på færøsk…?? Har de generelt ikke så meget lyst til at kommunikere på dansk, fordi de ikke vil underlægge sig Danmark eller?

Uhhh det lugter af stor-politik - venter spændt på et svar :smiley:

Njahh…tror mere at det skyldes at ved kommende du har fået fat i måske er lidt exentrisk, hvis man kan sige det sådan.
Men generelt er færinger da også nationalistiske, men ikke noget had mod danskere, tværtimod! Jeg tror de fleste mennesker gerne vil være frie til at bestemme helt og fuldt over deres eget land og være anerkendt som et folk. Sådan er det ikke deroppe nu og det er der mange der er utilfredse med.
Jeg kan ellers anbefale at man kommer derop sidst i juli måned, fordi da er den helt store nationalfest :smiley: Jeg arbejder ellers på Landssygehuset hele sommerferien, så det kunne jo være hyggeligt at se andre medicinstuderende deroppe.