Første modul på SDU

Hej alle
Jeg starter på studiet her til februar, og synes egentlig lidt at tiden går ret langsomt. Jeg har lånt bøgerne for modul 1 på biblioteket, men jeg vil spørge om, der er nogen, der kan fortælle lidt om, hvad er det, man helt præcist møder i den første modul og kan dermed give et indblik i det materiale, man arbejder med, da jeg gerne vil læse lidt forud.

Tak på forhånd!

Tillykke med optagelsen på medicin :relaxed:
Jeg er startede i september og tror i får meget det samme som vi gjorde. Har nemlig lige afsluttet modul 1.

Det er de første par kap der er pensum til de første forelæsninger, men hvis jeg var dig vil jeg slet ikke begynde at kigge på det nu :slightly_smiling_face: Jeg ved godt det kan være irriterende at få vide da jeg selv elsker også at være på forkant, men det kommer bare til at være tidsspild! Jeg lover dig det! Altså griner seriøst af mig selv der sad og prøvede at læse lidt geneser på forkant :woozy_face:
Forelæsning og holdtimerne afgrænser nemlig pensummet markant.
Derfor er det er ikke ALT står i bogen der er pensum for B1.
Et eksempel er al biokemi delen i geneser som man seriøst ikke læse op på, da det først er på B3 man skal have det :wink:

Hvis du absolut ikke kan lade være vil jeg råde dig til læse det der mest mindre om det du kender fra gymnasiet. Nemlig at læse op på organellerne måske?

Men NYD hellere din fritid så du er klar og motiveret til at starte på 1 semester :facepunch:t2:

Jeg vil i den grad også anbefale og du læser denne fantastiske tråd om studiet på SDU. Den giver et rigtig godt indblik af hvad du kan forvente af studiet: på SDU Bacheloren på SDU

3 Synes om

Tak for dit svar!
Ja, er godt klar over, at det ikke altid er optimalt og læse forud, men den nævnte link har jeg læst igennem før, hvilket har givet mig et utrolig godt billede af, hvordan det kommer til at forløbe på studiet. Men hvordan er skemamæssigt dagene her på første semester? Er der tale om rent 8-16 dage,og hvordan veksler undervisningen mellem holdtimer og forelæsningerne, altså hvilket af de to er der mest af i løbet af ugen.

B1 skemamæssigt var MEGET forskelligt!
Der kommer til at være dage hvor du kun 2 timer på skolen fra 8-10 eller 14-16 og andre dage hvor du skal være på universitetet fra 8-18 med en masse mellem timer på grund af enten på grund af holdtimer, akutberedskab ,forelæsninger eller SSO.
Efter du har været til eksamen i SSO bliver skemaet meget bedre, men igen kan der stadig være dage hvor du måske har en forelæsning kl. 8-10 og en holdtime 14-16 :grimacing:

Jeg oplevede allermest det sidste nævnte og det er indtil nu også sådan på B2 :weary:

2 Synes om