Forskningsassistent

Hej alle, jeg er en medicinstuderende på ku, som snart skal afslutte min bachelor. Jeg vil gerne koble min bacheloropgave med noget forskning. Hvordan kommer man igang med det? skriver man bare til diverse afdelinger? og hvordan kan man finde stilling som forskningassistent mens man studere?

Vh

Hej @epap
Lønnet: Du kan prøve at søge forskningsår. Opslag kan du bla. finde i MOK, på puffnet.dk og i fb-gruppen: Facebook Groepen

Frivillig: du kan prøve at kontakte en af dine undervisere i fag/emner du godt kan lide og spørge om de har et projekt du kunne arbejde på.

Held og lykke!

3 Synes om

Hej,

Hvis din bachelor skal kobles på noget forskning er det bare at kontakte nogle afdelinger og høre om de kan bidrage. Min fornemmelse er dog at bachelorprojekter oftest ikke har den vinkel, men oftere er et mere prædefineret litteraturstudie. Men måske er den del anderledes på KU. Derimod er kandidatspecialer ofte mere forskningsbaserede.

Hvis du gerne vil have forskningserfaring tidligt på studiet kan du evt. arbejde i fritiden på et forskningsprojekt. Eller du kan tage et forskningsår.

At arbejde frivilligt (gratis) på et forskningsprojekt synes jeg personligt er no go. Jeg synes at vi skyder os selv i foden kollektivt ved at gøre det.

God vind med det!

Vh.
KmK

3 Synes om