Essential Cell Biology

Hej i kloge folk :stuck_out_tongue:
Ville lige høre, er denne bog pensum dækkende til 2 semestre celle og væv på KU? og findes der en læseliste som passer til Ku? eller skal man bare kaste sig over the cell?

Ang brug af Essential til 2. sem havde kursuslederen skrevet følgende på absalon:

[b]Bøger til kurset

Kære studerende

Esential Cell Biology versus Molecular Biology of the Cell

Kursets faglige indhold og omfang svarer til et niveau, hvor tilfredsstillende indlæring kan opnås ved læsning af Alberts Essential Cell Biologi, mens topniveau opnås ved læsning af Alberts Molecular Biology of the Cell. I de histologiske og biofysiske dele af kurset suppleres yderligere med anbefalede bøger.

Hilsen
Niels Erik Møllegaard[/b]

Håber at det var svar nok :slight_smile:

[quote=“crinap” post=80162]Hej i kloge folk :stuck_out_tongue:
Ville lige høre, er denne bog pensum dækkende til 2 semestre celle og væv på KU? og findes der en læseliste som passer til Ku? eller skal man bare kaste sig over the cell?[/quote]

Jeg læste selv The Cell og ikke Essentials. Dette fortrød jeg, da Essentials er mere skåret ned til det eksamensopgaverne kommer til at handle om. Der er mange studerende der siger og tænker: Jamen hvad nu hvis de stille en opgave i noget som kun står i den røde og ikke Essentials?? Dette kommer ikke til at ske, derfor vil jeg anbefale Essentials.

Hvis du er interesseret har jeg:
Essential Cell Biology, Alberts, 2. udgave,
aldrig brugt,
helt ny – aldrig brugt
nypris 618,75 – 200 kr

Hvad år er den fra? og skulle du også ligge inde med en fysiologi bog :slight_smile:
Mvh
Carina

Man kan sagtens få 10 eller 12 ved brug af essentials. Ovenstående skal man ikke tage for tungt! :stuck_out_tongue:

Hej, jeg er interesseret i at købe Essential Cell biologi, hvis du ikke har solgt den endnu.

ok - skriv en mail til mig på [email protected]
Jeg bor i Århus, men hvis du ikke kan hente den koster den ca 68 kr i forsendelse med forsikring med afhentning på posthus. Men skriv en mail så finder vi ud af det

Hej igen :wink:
Nu har jeg så valgt at følge jeres gode råd og købe ECB, nu er mit spørgsmål så
kan det virkelig passe at det ikke er alle kapitler der skal læses? og behøver man at supplere noglesteder med The Cell? Har nemlig fået en læse liste som forivrer mig lidt…
Håber der sidder nogle søde mennesker der kan komme med et svar :slight_smile:

Det jeg gjorde var at læse apoptose i the Cell, og så resten i Essentials. Og ja, det kan virkelig passe at det ikke er alle kapitler, for som alle gode amerikanske bøger er også denne fuld af sludder til tider. Der er også en del introkapitler, med så lavt et niveau at du godt kan spare dig selv :slight_smile:

Tusind tak for svar :slight_smile: