Hej, jeg begynder på medicin her til februar. Jeg bor p.t. i Hellerup, så det er jo ret tæt på byen hvad enten man er med bus, tog eller i bil. Men jeg har hørt fra flere, at man hurtigt bliver lidt skizofren af at bo hjemme forstået på den måde, at der er et stort miljøskifte fra studiemiljøet og så til de mere eller mindre (små)borgerlige rammer derhjemme. Dette sammenholdt med muligheden for at have det sjovt og samtidig opbygge et alsidigt netværk, der ikke kun består af (ligesindede?) stud.med’er, har fået mig til at overveje noget kollegium.
Naturligvis er jeg især begejstret for indre by og Østerbro (evt. Nørrebro), så i første omgang er mine tanker faldet på Regensen, Nordisk, Egmont og Riget. Har i været på nogle af disse steder? Er der nogle af jer som bor der? Er de fede fester? Er der søde piger? Og af Nordisk og Riget – hvor er festerne bedst, hvor er pigerne sødest og kønnest? Passer det i.ø. at Nordisk skulle være lidt mere ’snerpet’, jf. madordning, jf. kun abonnement på Berlingske osv.? Og hvis i havde valget ville i så helst bo på noget kollegium eller på et stort værelse hos forældrene i Hellerup, hvor der måske ikke er så meget abefest, men til gengæld ikke noget, der ligner forpligtelser (går ikke ud fra at det betragtes som ’for langt væk’ mht. opvarmning inden byture, etc.)? Jeg beder kun om jeres helt eget subjektive indtryk og gerne så meget af det som muligt – ikke andet.
Alt i alt: Kan i mao. afkræfte den fordom jeg lidt sidder med, at dem som bor på kollegium er stræbertyper fra landet