Corona og eksamener

Hej. Som i nok ved så afholdes nogle eksamener med fysisk fremmøde. Har personligt nogle bekymringer ift at der er så mange der samles samme sted, nu hvor smittetallene er så høje. Overvejer ikke at møde op og så hellere tage til en reeksamen senere hen. Hvad tænker i? Burde man bare møde op og tage risikoen? Er ens bekymringer overhovedet årsag nok til at få dispensation for deltagelse i reeksamen?

Vi var til eksamen igår (au), og jeg har også været super frustreret over hvis jeg skulle have corona netop nu, da jeg regner med at besøge hele familien i januar (nu hvor jeg ikke havde rigtig juleferie :upside_down_face: )

• Men vi sad ikke de 160 mennesker i et lokale som jeg havde frygtet, vi sad “Kun” ved hvert andet bord, og kun ca 15 i hvert lokale. Men stadig - det er 5 timer, hvor man “indånder” den samme luft. Og den negative test man skulle have taget inden (som jeg havde forstået det) blev IKKE tjekket - kun coronapasset (altså vaccinationsbevis).

Jeg ved ikke om din bekymring er nok til at kunne komme op til reeksamen, hvis den er “Konkret nok” tror jeg den er.
Ellers sagde de at hvis man havde den der “smitte app” måtte man gerne have tlf. tændt i tasken - så hvis du ringer om morgenen og siger du er nærkontakt, tror jeg virkelig ikke de lader dig gå op (og man bruger self heller ikke et forsøg i det tilfælde!) - måske lidt udspekuleret, men synes også au har været rimelig unfair i den her situation.

1 Synes om

Jeg var til fysisk eksamen i dag med en 200 mennesker i samme idrætshal. Naturligvis er det bekymrende, men jeg mener også, at det er et fælles ansvar, at man bliver hjemme ved tvivl om smitte. Jeg synes udformningen har været fin og føler mig tryg ved at gøre det igen om 2 uger :slight_smile:

1 Synes om