Computer til studiet

Hej alle :slight_smile:
Jeg begynder på KU til februar, og indtil da holder jeg sabbatår. Jeg hører fra flere af sommerstarterne fra min rustur, at der er en del, der bruger iPads til at tage noter til forelæsninger, SAU osv., hvilket har fået mig til at overveje, om jeg også skal prøve det. Uanset vil jeg gene investere i noget nyt inden studiestart.

Dertil vil jeg bare spørge jer, om I kan anbefale en computer, iPad eller lign., som fungerer godt for jer? Tak!

1 Synes om

Er på au, har ikke set nogle bruge ipads endnu. men hvis du kan lide at skrive noter med pen, synes jeg det kunne være en god ide.

Computer har bare altid virket for mig :slight_smile:

På AAU er der også en del, der benytter sig af iPads, dog gør jeg det ikke selv. Jeg tror det er en del af sin personlige læringsstil. Hvis du gerne vil have det igennem hånden, som man normalt gør på papir er det meget smart og mere overskueligt end alm papir. Samtidigt kan man være mere kreativ og visuel på en iPad. Er man, som jeg selv, mere til hurtige noter og måske lidt mange af dem, tænker jeg computer er en bedre løsning, da det er væsentligt hurtigere :cowboy_hat_face:

1 Synes om

KU her.
Halvdelen af min klasse bruger iPads til notetagning. Mange af dem mener at det er mere overskueligt og at de lærer mere ved håndskrevne noter. Derudover har de mulighed for at tegne og koble diverse forklaringer og betegnelser til det :).

Hej!
Ved du hvilke iPads der er gode til dette?

1 Synes om