Bopæl i Kbh og optaget på AAU

Hej alle,

Stort tillykke til alle der er optaget — og til jer der desværre fik afslag, bliv ved at kæmpe! Det skal nok lykkes. :hugs:

Selv har jeg fået en plads på AAU dette år, efter arbejde i hjemmeplejen og studerende på et andet relaterbart studie. Jeg bor i København, hvor jeg har en fast base/familie/liv som jeg på nuværende tidspunkt ikke har mulighed for at flytte fra, derfor har jeg været ved at undersøge mulighederne for at studere medicin på AAU, fra Kbh og dermed hovedsageligt at møde op til obligatoriske elementer, samt det jeg selv finder vigtigst. Heldigvis har jeg mulighed for overnatning hos familie og venner i nærheden af AAU, som jeg kan benytte mig af. Jeg er meget selvdisciplinær i forhold til læsning, men også meget bevidst om at man fraskriver sig nogle ting, bl.a. socialt og praktisk ved denne løsning. Dog skal det også siges, at jeg er bevidst om at det ikke er den optimale løsning rent logisk, men forsøger at tilrettelægge en alternativ løsning for mig.

Mit spørgsmål er egentlig blot, om der er andre der har stået i lignende situation, eller måske endda står i det nu? Jeg har brug for at høre erfaringer i forhold til dette, og hvis der er nogen der står i lignende situation på nuværende tidspunkt, så ville jeg nyde at have nogen af sparre med! :smile:

Jeg håber at høre fra jer,

Dbh. nmav

Hej nmav, har du overvejet at få en pendlerbolig i aalborg? Huslejen i aalborg er meget billig ift hvad du kunne få i kbh. Dette gør at du måske kan tage den halv/halv, efter hvad du selv tænker. Jeg har hørt flere som efter 2. semester nærmest ikke kommer, og klarer sig fint. :slight_smile:
Det heldigvis nemt nok at flyve til aalborg hvis nu man har behov for at komme derhen hurtigt.

Dog skal det siges aalborg jo er meget PBL-præget. Men det er slet ikke noget man skal deltage i! man skal bare bestå faget. :slight_smile: Jeg starter selv på AAU til sommer.

Bedste hilsner.
Sofie

1 Synes om

Hej nmav
Jeg står selv i samme situation lige nu. Jeg er optaget i Århus og bor på sjælland. Jeg har også tænkt mig kun at møde op til det vigtigste, da jeg skal pendle med færgen hver gang, og det kan godt blive dyrt i længden. Jeg er også indforstået med at det ikke er den optimale løsning, men jeg brænder for faget og har også meget selvdisciplin (desuden kan jeg ikke komme på nogen anden uddannelse jeg har lyst til). Jeg har undersøgt meget for at berolige mig selv, og det lader til at der er mange der læser mere eller mindre hjemme, så håber det hele kommer til at gå. :slight_smile:

2 Synes om

Tak for svar @Sofie1715. :slight_smile: Pendlerbolig har været oppe at vende, men bliver heller ikke aktuelt lige nu, derfor vil planen være at flyve mellem København og Aalborg til de obligatoriske elementer.

Jeg håber at møde nogle der står i nogenlunde samme situation som undertegnede, som jeg kan følges med og sparre med.

Bor du i Aalborg? :star_struck:

Hej @miss.mou, kæmpe tillykke med optagelsen. Dejligt at høre du har lagt en plan og selv ved hvad der vil fungere bedst for dig. Er sikker på du nok skal få det til at fungere! :grin: Alt held og lykke.

Ja, det er også så fint.

Jeg tænker der er andre som står i samme situation som dig. og ja, jeg bor selv i aalborg :smiley:

1 Synes om

Tusind tak, og også kæmpe kæmpe tillykke til dig! jeg har selvfølgelig nogle bekymringer, da man selvfølgelig helst ville slippe for at pendle. Jeg er sikker på det nok skal lykkes for dig også, jeg vil gerne hører mere om hvordan du kommer til at gribe det an, da jeg gerne vil hører fra nogen der også læser langt fra campus. Alt det bedste til dig :smiley:

1 Synes om