Bøger til kandidaten på SDU?

Jeg starter på kandidat i Odense her til feb. og jeg har et par spørgsmål ift. pensum listen, som jeg håber, at I får tid og lyst til at svare på - er nemlig lidt lost.
Følgende bøger er på pensumlisten:
-Medicinsk kompendium
-basal og klinisk farmakologi
-lærebog i øre-næse, halssygdomme
-miljø og arbejdsmedicin
-Kirugi
-diagnostiske fag
-almen medicin
-Patologi
-schaechters mechsnism of microbial disease

Hvilke af disse bøger er “nødvendige” for K1 og de øvrige semestre, eller er der nogle af dem som jeg evt. kan undlade at købe? Nogle anbefaler Medicin fra FADL i stedet for MK. Har i erfaringer med disse bøger? Er Kirurgi fra FADL “overkill”?
ser frem til at høre fra jer :slight_smile:

Jeg har endnu ikke brugt en bog på kandidaten, da gamle eksamenssæt og PowerPoints har været rigeligt indtil videre. Men det er selvfølgelig meget individuelt!
Men når det er sagt, så kan man komme rigtig langt uden bøger på SDU. God fornøjelse med studiestart på kandidaten :grin:

Jeg spørger nok lidt dumt… men hvilken kilde bruger man så når man besvarer en opgave…

Hej,

Fedt for dig med kandidat på SDU. Håber at du bliver glad for det.
Jeg synes de vigtigste bøger er MK/M-bogen alt efter om du er til mega meget viden og meget tung læsning (så meget at jeg ikke kan overskue det) eller mere overskuelig læsning hvor nogle detaljer er sorteret fra.
Desuden synes jeg K-bogen er fornuftig at have da kirurgien indgå på de fleste moduler.
Lige til K1 vil jeg også anbefale en EKG-bog da den disciplin fylder meget på det modul.

Man kan komme langt med slides ja, men det er nu rart at have noget at læse i også. Det synes jeg i hvert fald.

@frold kilden til besvarelsen af opgaverne er ofte underviserens slides, men det samme skulle jo gerne stå i pensum :blush: