Adgangskvotient kvote 1 2022

Jeg synes ikke at jeg kan finde en tråd omkring emnet for 2022. Så jeg er nysgerrig på at høre, hvad i tænker at adgangskvotienten for kvote 1 bliver i år.
Der har været nogle rigtig gode kvalificerede bud de forrige år. :blush:

I år synes jeg at det er svært at spå om, da der er så mange faktor der spiller ind.

Vil folk med høje gennemsnit f.eks. søge ind i år, fordi regeringen snakker om max 10 som krav og en optagelsesprøve for alle kvote 1’ere?
Eller har denne lockdown-årgang generelt klaret sig dårlige end forrige? Måske har mange lærer og censorer været ekstra gavmilde?

Jeg tror, at vi ender på ca. det samme som sidste år, måske med en usikkerhed på 0,1 - dvs 10,4-10,6 på KU. Adgangskvotienten plejer ikke at stige/falde særligt meget. Men det bliver spændende at se, og jeg krydser fingre for, at den holder sig hvor den er, eller måske endda falder lidt - det kunne man jo håbe på :smiling_face_with_three_hearts::crossed_fingers:

1 Synes om

Nu har der været et fald på -13% kvote 1 og 2 ansøgere d. 15. marts. Det kan tyde på at faldet også ses d. 5. juli.
Alt andet end lige kan dette betyde et lille fald. Snittet er utrolig højt lige nu. Den stiger ikke.

Jeg har umiddelbart de samme tanker som Mederi har beskrevet godt.

Jeg tænker det bliver ca. det samme nu, med en usikkerhed på +/- 0,2 i snit.
Det bliver spændende at se hvordan snittet er blevet påvirket af omverden.

Tænker i sær det bliver spændende og høre om der er nogle der søger ind grundet snak om max 10 i snit… :slight_smile: